iChristian Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Per i dag så har jeg tre partisjoner på min PC (WMCE). Oppsettet er som følger: Primary Partition: C:\ 24gb Extended Partition: Logical Partion: D:\ 19gb & E:\ 11gb. C:\ har alltid vært min systemdisk, denne bryr jeg meg ikke om da jeg ikke har noe av verdi på denne (dette oppsettet har fulgt meg helt siden Tsjernobylviruset) D:\ er mine dokumenter og er livsviktig, mens E:\ inneholder MP3 og er da bare ekstremt viktig. Jeg ønsker nå å gå over til å bruke Ubuntu som operativsystem, uten Windows på sidepartisjon, og jeg lurer litt på hvordan det vil gå med mine to extendede partisjoner under innstalleringen av Ubuntu og med dennes sannsynlige formatering av i hvert fall C:\? Vil Extendede partitions bli slettet når man sletter Primary? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det er bare å slette partisjonene du ikke vil ha i installasjonsprogrammet, og så lager du nye partisjoner til / og swap. De andre partisjonene er lette å få montert senere slik at du kan spille av mp3-filene dine osv. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Spørsmålet var nok mer om extended fortsatte å fungere etter at man fjernet primary partiosjonen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ja, hvis du mener med å fungere i det henseende at data blir bevart. Partisjoner er uavhengige av hverandre. At du ikke kommer til å ha noe OS på disken lenger vet du jo sikkert Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Ja, hvis du mener med å fungere i det henseende at data blir bevart. Partisjoner er uavhengige av hverandre. At du ikke kommer til å ha noe OS på disken lenger vet du jo sikkert 6006964[/snapback] Hehe det oppdaget jeg allerede før år 2000 ja, hehe, men greit å vite i hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå