Gå til innhold

Er Microplex.no ett lurefirma ?


Anbefalte innlegg

Quote:


.... de kunne i værste fall satt en vifte på toppen av ST også......... tre vifter altså.. kjølingen hadde vel kanskje blitt litt bedre....


 

Er jo bare å prøve det, men vet ikke hvordan det funker med mottrykk osv, osv. Husk at de to på siden blåser inn mot midten. må vel isåfall ha en som blåser luften vekk igjen på toppen. Er det noen som har en MIST som kan prøve dette for morro skyld. Bare legge/holde en vifte over som trekker luften vekk og sjekke temperaturen (har temp måler oppe tilfelle det funker dårlig da =)

 

/me er ikke ansvarlig for hva som skjer! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-02 05:19, skrev Tidemann:


Er den nye "superkjøleren" Silent Twin en norsk oppfinnelse ?


Ja på dinside.no påstår de att den er det.

sjekk selv reportasjen her:


sjekk også her:


___________________________________________________

Utdrag fra overskriften på repotasjen:


Norsk oppfinnelse i kampen mot PC-støyen

KAMPEN MOT PC-STØYEN: En FINURLIG løsning fra norske Microplex stopper bråket fra en av PCens verste støykilder, prosessorkjøleren.

_________________________________________________


Min kommentar:

En FINURLIG løsning som dinside.no sier att Microplex har funnet opp !


Her er ett utdrag fra selve repotasjen:

________________________________________________

Silent Twin er en helt ny prosessorkjøler, og ulik alt vi har sett tidligere. Istedenfor én stor vifte på toppen av den store kjøleren, er det montert to mindre vifter, én på hver side av kjøleribben. Begge blåser mot en vegg i midten av kjøleribben, og den totale kjølingen blir dermed svært god, til tross for at hver vifte går kun har halvparten så mange omdreininger pr minutt i forhold til en typisk énvifteløsning. Det gir en støy på rundt 19db, i følge produsenten. Det er ikke uvanlig at énvifteløsninger avgir 30db eller mer.


Ideen og utviklingen står det norske selskapet Microplex for. Selskapet trekker ikke bare frem at vifteløsningen er god og stillegående, den er også sikrere enn andre løsninger. Dette begrunner Microplex med at hvis én av viftene ryker, vil prosessoren fortsatt få kjøling nok til å unngå en totalkollaps og ødelagt maskinvare. Det påstås at det er en teoretisk fare for at dette kan skje, først og fremst på AMD Athlon-prosessorer.

_________________________________________________


Min kommentar:


Sannheten er att denne "FINURLIGE" løsningen med 2 vifter ikke er noen norsk oppfinnelse, ja Global WIN kom med en cpukjøler akkurat likedan lenge før microplex hadde lagd sin.

Sjekk selv her:



Dere kan også se den på

sine sider under kategorien: Socket CPU


Global Wins hjemmesider:




Ja Global WIN TAK58 kom lenge før Microplex sin Silent Twin kjøler.

Så Microplex har vel bare "kopiert" Global Win Tak58 og forandet litt på designet tenker jeg.


Hmm merkelig att dinside.no sier dette er en norsk oppfinnelse når det ikke er det.

Den journalisten har nok gjort en dårlig research før han laget reportasjen ?

Også har vel kanskje Microplex gjort intrykk av att denne "FINURLIGE" løsningen er deres egen ?


Eller kanskje microplex har latt være og fortelle sannheten til journalisten/dinside.no slik att reportasjen ble slik den ble ?


ER det slik det har skjedd ?



Anyway, tenker ett så internasjonalt stort og seriøst firma som Global Win hadde saksøkt lille norske microplex hadde de fått mistanke om att Microplex gir intrykk av og være oppfinner av noe som Global Win har funnet opp før ?




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-02 08:26 ]</font>


 

STFU a newkid, alle nerder er takknemlig for det arbeidet microplex.no gjør for en. Det er ikke en kopi av Globalwin, hadde det vært det hadde de ikke kunne solgt den.

Lenke til kommentar

Husk folkens det er som regel ved en reportasje gjort ett "intervju"

Og det er sannsynligvis da, dinside.no har fått inntrykk av att dette er en oppfinnelse som microplex har funnet på.

 

Hvordan dette kan ha skjedd vet jeg ikke men har mine mistanker.

 

"smøre litt på¨"får reklamems skjyld slik att dinside.no har missforstått er mitt tips

 

Ja dinside.no har jo som sagt hundretusener av lesere hver dag. (god reklame det)

Lett og overdrive da ,eller la vær og si sannheten og la dinside.no leve i den tro att microplex fant opp 2 vifters prinsippet.

 

Husk denne reportasjen var på forsiden på dinside.no får flere dager siden (5-7) og ennå er den i kategorien data.

 

DVS: att microplex enda ikke har SAGT I FRA om den virkelige historien til dinside.

 

er dette PGA reklameeffekten ?

har de "tatt sjansen" ?

 

Fortjener ikke en såpass god side som dinside.no og få høre sannheten slik att de kan dementere "nyheten om den norske oppfinnelsen" ?

 

Og dermed sleppe og "flaue" seg ut for "hele norge".

 

Jeg bare spør ?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-02 10:51 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 10:49, skrev Samcki:

Man kan ikke annklage et firma for å kopiere et produkt uten videre.

Altså Silent Twin er en kjøling som er langt bedere en Globalwin og vel støysvak i forhold til kjøle effekt.

For min del er dette en urrelevant sak som kunne ha blitt kasta i søppla.


 

 

Spørs hvordan man ser det , det vet du.

Jeg personlig er litt opptatt av att sannheten kommer frem og att ting er riktig og rett.

 

 

Hilsen Tidemann :smile:

Lenke til kommentar

En artikkel er ikke bestandig et intervju. På Overklokking.no er det skjelden - om det noen gang har skjedd - at vi intervjuer folkene bak de produktene vi tester. Jeg synes mister Tidemann skal skjerpe seg flere hakk, for de påstandene du kommer med er temmelig syltynne.

 

Når det gjelder en ekstra vifte på toppen av MIST som slurper litt ekstra luft vekk, skal jeg se om jeg ikke får testa det. Jeg har to MIST liggende, så jeg kan jo låne en vifte fra den ene og smekke på toppen av den vi har installert på testmaskina vår (AMD XP2000+). Den er litt vel varm nå, så vi får se. Skal gi tilbakemelding om resultatet en gang etter NAiT (ferdig 6. oktober).

 

Mvh. Vidar Fagerjord, daglig leder ved http://www.overklokking.no

Lenke til kommentar

Du Yummi jeg kommer da vel ikke til og "skjerpe" meg.

Som du sikkert har lest tar jeg frem en helt aktuell problemstilling, nemlig det att denne 2 vifters løsningen på Silent Twin blir fremstilt som en norsk oppfinnelse på dinside.no

 

Og jeg stiller fortsatt store spørsmål ved "proffesjonaliten" til annsatte/ledelse i firmaet Microplex.no da jeg kan registrere i dag att microplex.no ikke har kontaktet dinside.no vedgående den missvisende reportasjen slik att denne kan bli rettet/korrigert.

 

Og nå er det minst 6 dager siden denne saken var forside på dinside.no.

Men men vist du Yummi er får missvisende reportasjer og "løgn" så må jeg også si att jeg begynner og tvile på innholdet på overklokking.no.

 

Ja når tilogme ledelsen i en hardwareside som jeg trodde var objektiv blir partisk og ikke kan se sannheten PGA "brente karameller" og "norske" "ostehøvler" ja da må jeg si att begynner og tvile på kvaliteten/proffesjonaliteten på IT Norge generelt.

 

Med Hilsen Tidemann

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-03 10:15 ]

Lenke til kommentar

tidemann LES HER , så får du kansje litt info om kjølern og opphavet dens inn i hodet ditt!

 

og om ikke dinside.no har rettet på reportasjen sin er det _DERES_ feil, ikke microplex sin så slutt å syt over dem nå da... :mad:

 

BTW: du jobber vel ikke for et konkurerende firma iom. at du er så j#vli på hugget etter å ta microplex :razz:

 

_________________

108.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: xthal på 2002-10-03 10:17 ]

Lenke til kommentar

Noen som er enige med Tidemann? :razz:

 

Orker ikke diskutere så mye, men forstår ikke helt problemet. Kanskje det er litt feil å kalle det en norsk oppfinnelse, men er det ikke da lurere å ta kontakt med dinside og be dem rette det?

 

Tviler på at Microplex har skylda for dette. Kan jo bare maile dem og spør!

 

Ellers bryr jeg meg lite om det er en norsk oppfinnelse eller ikke. Det er kjøleevnen og pris som betyr noe. Rett skal være rett, men å kalle Microplex for et lurefirma er vel litt drøyt.

 

PS. Ellers er det jo mange rare artikler som har dukket opp på slike nettsider. Alle har ikke like mye peiling og gjør like mye research før de produserer en artikkel. Deal with it, eller ta kontakt med de ansvarlige! :smile:

Lenke til kommentar

Morsom tråd dette her! Tidigmann virker som en mester i kverulering :smile: DinSide linker til Microplex hvor man kan lese seg grønn på FAKTA om Silent Twin, så jeg skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i ordbruken til DinSide. Leser man alt så forstår man. Regner med at Tidemann har tatt dette opp med DinSide når han føler så sterkt for det, har jo liten relevans på dette forumet. Fikk lyst på en Silent Twin nå i hvert fall...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 10:06, skrev Tidemann:

Og jeg stiller fortsatt store spørsmål ved "proffesjonaliten" til annsatte/ledelse i firmaet Microplex.no da jeg kan registrere i dag att microplex.no ikke har kontaktet dinside.no vedgående den missvisende reportasjen slik att denne kan bli rettet/korrigert.


Hei!

 

Profesjonaliteten vår må bli opp til andre å bedømme, men med mindre du har tilgang til mailserveren vår - noe jeg tviler på at du har - lurer jeg på hvordan du kan "registrere" at vi ikke har kontaktet dinside.no ang. dette?

 

Vi sendte en mail til artikkelforfatteren den 26/9 og foreslo omformuleringer slik at artikkelen ikke kunne tolkes som at vi fikk/tok kreditt for noe vi ikke har gjort. Vi har dog ikke fått tilbakemelding på dette og artikkelen er ikke blitt endret så vidt jeg kan se.

 

Personlig vet jeg ikke hvorfor vi ikke har mottat svar på vår henvendelse ang. dette, men det er mulig du kan registrere det også?

 

I så fall hører vi gjerne fra deg :wink:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar

Ja vist dette med din mail til dinside.no den 26/9 er riktig så har jo du ditt på det "tørre" i denne saken Espen Falle.

 

Men jeg må si det tok lang tid før du kom med denne informasjonen.

Du kunne gjerne informert om dette på ett tidligere tidspunkt i denne tråden slik att ting ble avklart kjappere.

 

Ja så aktiv som du er på dette forumet så har du har du sikkert registrert/sett denne tråden da den har vært her nå i 2 dager på ett høyt aktivitetsnivå.

 

Det var på "Tide Man"

 

Ja man rapportere alltid til "sjefen" først !

Hilsen "eneren"

 

[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-03 11:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 11:21, skrev Tidemann:


Ja vist dette med din mail til dinside.no den 26/9 er riktig så har jo du ditt på det "tørre" i denne saken Espen Falle.


Men jeg må si det tok lang tid før du kom med denne informasjonen.

Du kunne gjerne informert om dette på ett tidligere tidspunkt i denne tråden slik att ting ble avklart kjappere.


Ja så aktiv som du er på dette forumet så har du har du sikkert registrert/sett denne tråden da den har vært her nå i 2 dager på ett høyt aktivitetsnivå.


Det var på "Tide Man"



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-03 11:30 ]</font>


 

Grunnen til at det kanskje tok litt tid er vel fordi Microplex har andre ting å gjøre enn å drive å surfe rundt på dette forumet. Hadde du sendt mail, så hadde du nok fått svar fortere.

Lenke til kommentar

Desuten en ting til og den går til deg Yummi

 

Klukk klukk din over klukker.

 

ja du har vært så mye hønemor på dette forumet att du har "bannet" sjefen din flere ganger.

 

Det er din IT fremtid .. Klukk klukk over klukker !

 

Litt vel mye klukking (litt overklukking hønemor)

 

Ja sånn er frem"TIDEN" !

 

"TIDE"mann OVER-klokka/Uret/tiden MAN !

 

Hilsen Sjefen selv !

(påskekyllingen)

 

(The One who is One with all things)

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-03 12:02 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 11:42, skrev Tidemann:


Desuten en ting til og den går til deg Yummi


Klukk klukk din over klukker.


ja du har vært så mye hønemor på dette forumet att du har "bannet" sjefen din flere ganger.


Det er din IT fremtid .. Klukk klukk over klukker !


Litt vel mye klukking (litt overklukking hønemor)


Ja sånn er frem"TIDEN" !


"TIDE"mann OVER-klokka/Uret/tiden MAN !


Hilsen Sjefen selv !

(påskekyllingen)


(The One who is One with all things)




<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Tidemann på 2002-10-03 12:02 ]</font>


 

Klikk, Klikk :roll:

:grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...