Gå til innhold

HPT 370 RAID-kontroller restarter pcen

Vegio

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et ABIT KG7 RAID hovedkort. På RAID-kontrolleren har jeg to stk Maxtor 160 GB harddisker.

Systemet fungerte helt fint inntil jeg hadde 56 GB ledig på den ene disken. Hver gang jeg skulle kopiere filer dit, restarta maskina. Da begynte jeg å kopiere til den andre disken, men da det "bare" ble 45 GB ledig på den, restarta maskina ved forsøk på kopiering.

Jeg satte diskene på de "ordinære" IDE-kontrollerne, og da fungerte de helt bra. Jeg kopierte ca 10 GB inn på den ene, satte dem tilbake til RAID-kontrolleren, og da kan ikke windows lese fra den disken.

Jeg satte forøvrig to andre (mindre, og nesten helt fulle) disker (deriblant den jeg booter fra) på RAID-kontrolleren, men da ville ikke win boote (mangla ei dll-fil, og sikkert alle andre filer).

Jeg har lasta ned siste versjon av bios fra ABIT's sider.

Jeg har ikke ledig plass på "ordinær" IDE-kontroller til å sette 160'ene.

Jeg har prøvd de fleste variasjoner mellom primary/secondary, master/slave uten hell.

Problemene oppstår både i Win2000 og WinXP.

Noen som har noen tips?

-Veg-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan slå av "Gjenstart ved systemfeil" i Windows, slik at du får opp feilmeldingene.

Høyreklikk "Min Datamaskin" - Velg "Egenskaper" - Velg arkfanen "Avansert" - Klikk på "instillinger" under "Oppstart og Gjenoppretting" og der kan du ta bort haken ved "Gjenstart" under "Systemfeil"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...