Gå til innhold

Amd Xp2100 boxed utgave

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ett Asus A7v333R Hk med en AmdXp2100 Cpu /Boxed (medfølgende Amd-vifte)

Må jo bare med en gang si att dette var en løsning som ikke holdt lenge.. 5600Rpm blir mye støy, samt 65 grader idle, 69 grader ved litt jobbing.

Så jeg kan trygt fraråde de som er støysensitive om å styre unna boxed utgavene fra Amd.

Enig? Uenig?

Kjører nå på Mist Silent Twin (2400Rpm) og hører ikke cpu vifta i det hele tatt.. :smile:

Vet ikke helt om jeg kan stole på Asusproben (har siste versjon) men ifølge mitt AsusIPANEL så er idle tempen på 63 grader og arbeidstempen på 66 grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også Asus PC probe og MIST silent twin, men jeg har xp2000+. Jeg monterte denne vifta i går (fikk den i posten av microplex). Jeg må ta av lokket på siden av kabinettet for å holde temp. på ca. 60 grader (i følge pc probe). Vet du om det er mulig å justere viftehastigheten på en eller annen måte. Når kabinettet er lukket så er temp. på ca. 65 grader (pc probe).

Lenke til kommentar

"kjeols"

Heisann..Jeg bruker egentlig bare Cpu uttaket på hovedkortet (som egentlig alle gjør)

Grunnen til meget lavt støynivå på silent-twin er jo mest sannsynlig på grunn av den lave rotasjonshastigheten på viftene 2500 Rpm X 2 stk.

Denne vifta har iflg media trivselstemp på 60grader, så den er jo ikke helt beregnet på overklokking eller noe. Det som slår meg er att hvis du kobler kontaktene til Silent Twin i hver sin kontakt fra PSU eller Chassisfan punktene så vil man vel kunne få mere strøm til hver vifte siden Cpu-Fan uttaker på hovedkortet kun lever en viss mengde strøm.

Bakdelen ved å "splitte viften på Silent Twin" vil jo da være støynivået igjen.. og da er det liten vits i å kjøpe denne viften i utgangspunktet.

Og skulle man koble hele greia via en baybus eller noe så er det LITT kjipt hvis du "glemmer" å skru på bryteren for denne..

Ble mye dette jo..(puh)

Men du kan jo kanskje se etter andre "feller" i maskinen? Riktig bruk av kjølepasta, runde IDE / floppy kabler. Kabinettvifter eller noe..

Det er visst noe bug med temperaturmålinga til

Asus Probe også.. De eldre versjonene. Hent siste versjon fra Asus sine sider så kanskje det hjelper.

Leste noe i en annen spalte att Proben kan ha feilmålinger med opp til 15 grader på de eldre utgavene.

Selv har jeg AsusIpanel som er koblet rett til hovedkortet og nå ligger Idletempen på 56 grader.

Lykke til. :smile:

Når du bruker Q-tip´s så må du STOPPE når du møter motstand!!

[ Denne Melding var redigert av: Eproxima på 2002-10-03 11:46 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vell et strømutak kan belastes med MYE mer en de små viftene til Silent Twin.

Du kan fint koble på en 3.5W vifte på HK`et.

SilentTwin bruker under 2 totalt.

Og sånn som jeg kan se så skal begge viftene få lik spenning siden de er paralellkoblet.

De vil faktisk få litt større strøm siden de er paralellkoblet,men jeg vet ikke hvordan det virker med Vifter siden det ikke er mulig og målte Motstanden i DC vifter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Heisann!

Ja jeg hører deg! Har boxed 2100 jeg og.

Og jess, det stinker, temp'en ligger på mellom 54 og 63 grader. Kjiipe greier as... Får ikke overklokka den i det hele tatt. Desssuten så "stal"'er hele dritten når den har stått på lenge (par, tre dager).

Vil jeg kunne klokka den opp til 2200 via BIOS hvis jeg kjøper en annen vifte. Har et superstabilt Soltek hovedkort.

Lenke til kommentar

Quote:

Celsior skrev (2002-11-06 23:12):

Vil jeg kunne klokka den opp til 2200 via BIOS hvis jeg kjøper en annen vifte. Har et superstabilt Soltek hovedkort.

Vell Med Soltek kort har du noe av det beste du kan få tak i.

Har selv hatt 3Soltek kort og jeg var like fornøyd med alle sammen .

Og til |Chiper|:

Intel CPUène blir jo omkring like varme de da!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-11 15:26, skrev Samcki:

Om jeg var dere ville jeg satse Taisol med fanduct og 80mm vifte min 1800+@2100+ 1.85v ligger 50idle og 55-58 load.

så ser ut til at Taisol ribba m/80mm har bedere kjøle effekt.

kostet meg 300kr (inkl ArticSilver)

Hvorfor kaste bort 100 kr på fanduct når du bare pent å pyntelig kan bøye ut finnene-ribbene (tilsammen 20 mm), borre 4 hull, stripse på en 80mm vifte. Taisolen er jo 80*60.

Hilsen @c-Cobr@

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...