Gå til innhold

Hvilket Mp3 Spiller bør jeg satse på..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Winamp selvsagt

Det er en funksjon i den nye winamp som jeg savner, i 2.8x versjonene kunne man trykke "j" i playlista for å hoppe rett til en bestemt sang ved å skrive navnet. I winamp 3.0 virker ikke det lenger...

Litt plagsomt når man har 7300 sanger i playlista...

Noen som vet hvordan man raskt og lett kan hoppe rett til en spesiell sang?

Lenke til kommentar
Quote:

aurstad skrev (2002-10-02 02:26):

Det er en funksjon i den nye winamp som jeg savner, i 2.8x versjonene kunne man trykke "j" i playlista for å hoppe rett til en bestemt sang ved å skrive navnet. I winamp 3.0 virker ikke det lenger...

Litt plagsomt når man har 7300 sanger i playlista...

Noen som vet hvordan man raskt og lett kan hoppe rett til en spesiell sang?

Eg tror han mener bærbare mp3 spillere, Er ikke sikker men han sier store lagrings muliget.
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 08:10, skrev Tantor_:

Den er for dyr, har selv bestilt nex2 fra nex-zone.com samt 256Mb compact flash.

Havner vel rundt 1600 totalt

Penger er jo alltid et problem, men: 256 MB for 1600,- kontra 5 GB for 3.190,-?

Det er faktisk det samme som kr. 6,25,- pr MB kontra kr. 0,63 pr. MB! Eller 10GB versjonen: Snaut 40 øre pr. MB!

Men, men, har man ikke penger så har man ikke penger. (Jeg har ikke :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har veldig god erfaring med JazPiper D64U. God lyd (hvis du kjøper noe litt skikkelig til, da), USB port og MEGET sexy. 64 MB er kanskje ikke så mye, men spilleren koster 795 på komplett, og flashkort er billig (258 kr. for 64 mb). Går du på Elkjøp og handler inn noen oppladbare batterier med lader, er den sorgen også over. Jeg har i alle fall ingenting å utsette på spilleren.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 09:02, skrev Ar`Kritz:

Ikke at det er det som er temaet her, men Winamp 2.xx knuser jo Winamp 3. Har prøvd winamp 3 både BETA og final, men har alltid gått tilbake til den gode, gamle versjonen.

Ja prøvde det jeg også, men det kræsja hele tiden :sad:

Likte vel ikke xp'n.. men det var vel 2.87 versjonen da.. eller.no

Lenke til kommentar

Jeg er bruker og eier av en Personal Jukebox MP3 spiller med 20 Gb harddisk som har svært god Hi-Fi lydkvaliet og suveren brukervennlighet innebygget.

Personal Jukebox er en proffesjonell Hi-Fi godkjent bærbar MP3 spiller som har svært høy lydkvalitet og meget høye harddiskkapasiteter innebygget.

Jeg har hatt mulighetene for å sette i gang med netthandelsalg av Personal Jukebox i Norge i hele år 2002, men jeg har ingen erfaring med å drive med netthandel selv og ønsker derfor sterkt å komme i kontakt med en seriøs person/netthandelfirma som kan tenke seg å samarbeide med å få igang salg av Personal Jukebox MP3 spillere i Norge og eventuelt Sverige i tillegg. Personal Jukebox norske avdeling vil inneha alle rettigheter for å selge produktet til alle nordmenn som ønsker å anskaffe seg produktet direkte gjennom nettsiten. Personal Jukebox MP3 spillere selges kun gjennom Personal Jukebox avdelinger og så langt har Personal Jukebox avdeling i Tyskland, Sveits, Nederland, England, Tsjekkia, Australia, Korea og 2 i USA. Flere vil komme, som f.eks. Norge. Sveits har hovedavdelingen for Personal Jukebox i Europa og videresender til de andre avdelingene i Europa.

Personal Jukebox MP3 spillere som selges nå har 20, 30, 40 og 60 Gb harddisk innebygget og det er i den nærmeste tid faktisk 3 år siden Personal Jukebox viste frem verdens første bærbare og kompakte MP3 spiller med harddisk. Den gang hadde den 4,8 Gb kapasitet. Etter justeringer og forbedringer på produktet i testperioden ble harddisken erstattet med 6 Gb våren 2000 når produktet kom i ordinært fullt nettsalg. Produktet har fått en rekke inner-tiere på produkttester både i Europa og USA. Jeg ble klar over produktet allerede sommeren 2000 da det ble presentert i en rekke datablader som bl.a. What MP3 og PC Format. På flere elektronikkmesser fikk Personal Jukebox raskt behørig oppmerksomhet og slo knockout på konkurrentene som kun hadde minnebaserte MP3 spillere å tilby markedet. Hele sommeren og høsten 2000 mottok Personal Jukebox en rekke priser og utmerkelser. Et utviklerteam i datafirmaet Compaq oppfant MP3 spilleren Personal Jukebox, men de overlot selve produksjonen av produktet til teknologiselskapet Hango i Korea. Personal Jukebox bruker IBM's anerkjente 2,5 " (bærbar-PC) harddisker og var derfor meget raske med å ta i bruk den helt nye 60 Gb harddisken med en gang den var klar for salg på datamarkedet etter sommerferien i år 2002. Elektronikken står Motorola bak og bruker en data-prosessor på 233 Mhz som er mere enn nok for en MP3 spiller. Personal Jukebox har innebygget eget operativsystem som har blitt oppgradert med bl.a. minidataspill som Minesveiper og Sakoban (Flytt Juvelene på plass) i tillegg til en god presentasjon av teamet som står bak produktet. Bl.a. Tetris ønskes av brukerne og vil nok komme i neste Personal Jukebox utgave som vil by på en rekke finesser som den argeste konkurrenten Archos har fått innarbeidet i sitt nye produkt. F.eks. fargeskjerm, miniatyr-videofilm, opptaksmuligheter, bilder/foto, USB 2-overføring. Men full HiFi høykvalietslyd på musikken og hele 60 Gb harddisk er Personal Jukebox alene om.

Den høye MP3 lydkvaliteten står Fraunhofer Institute IIS bak. Fraunhofer er firmaet som står bak den populære MP3 standarden, og kodekprogrammet drar hver minste lille detalj ut av lyden på musikk-CDer. Derfor velger brukerne av Personal Jukebox som regel å anvende 320 kbit MP3 lydkvalitet fra musikk-CDer for å få best mulig lydkvalitet. Personal Jukebox er en nytelse å høre på og brukervennligheten er helt i toppklassen. Koss sine populære PortaPro HiFi lettvekts hodetelefoner er standard på Personal Jukebox samt at det følger med alt nødvendig ekstra utstyr og kabler med i pakken ved kjøp uten ekstra kostnader. Personal Jukebox kan kobles til alt fra stereoanlegg, lydanlegg, høyttaleranlegg til bilstereo med mere. Selv kobler jeg den rett og slett til mitt Logitech THX 560 høyttaleranlegg hvis jeg skal spille musikk utenom gjennom hodetelefon. En uslåelig kombinasjon som gjør bruk av dyre og plasskrevende stereoanlegg fullstendig overflødig. Det er bare å sitte i godstolen og bestemme hva som skal spilles av musikk med Personal Jukeboxen i hånda eller lignende. Personal Jukebox bruker et 3,6 Volt batteri som muliggjør bruk i opptil 10-12 timer før oppladning trengs. 3 timer oppladning ved hjelp av egen strømadapter som går både 110 og 220 Volt størmstyrke. Strømpluggkontakt medfølger for begge standarder. Personal Jukebox har kapasitet på opptil 1000 timer standard 128 kbit MP3 musikk med 60 Gb, 660 med 40 Gb, 330 med 20 Gb. Inkludert uendelig med spillelister og genrebasert ordning av musikken har Personal Jukebox en systemkapasitet på opptil hele 20000 sangtitler. Noe som holder i massevis. Musikken legges inn systematisk sortert og ordnet etter genre, artist/platetittel samt låttitler. Man kan ha MP3 musikk i kvaliteter i alt fra 64 til 320 kbit helt fritt. 320 kbit anbefales på musikk lagt inn fra orginale musikk-CDer for å komme så nært opptil CD kvalitet som overhodet mulig, men det tar selvsagt mere plass på harddisken jo bedre kvalitet musikken er i, så det er opptil hver enkelt å velge. Derfor er 60 Gb absolutt noe å tenke på hvis en har økonomi til det og har mye musikk en liker å høre på. Personal Jukebox koster nå heller ikke mere enn konkurrentenes modeller, hvis en tenker på hva en får for pengene da ekstrautstyret medfølger i pakken. Regnet i norske kroner ligger 20 Gb på rundt 5000 kroner, 40 Gb for rundt 7200 kroner og 60 Gb for rundt 10000 kroner. 2 års full produktgaranti medfølger selvsagt i hele Europa, under forutsetning om at man behandler produktet på samme måte som med f.eks. bærbare PCer og lignende. Sommeren 2001 fikk produktet innehygget ekstra helautomatisk full bakgrunnbelysning ved manøvrering av menyene, så det ble lekende lett å lese informasjonen på skjermen selv i stummende mørke. Slår ekstrabelysningen av igjen automatisk etter noen sekunder når man ikke manøvrerer menyene og bruker dermed ikke mere strøm enn nødvendig fra batteriet. Veldig smart uttenkt.

Personal Jukebox har sin egen store medlemsklubb på Yahoo der diskusjonen går heftig om alt mulig vedrørende produktet og annet. En norsk klubb for norske Personal Jukebox eiere vil trolig komme når man har fått i gang en egen norsk avdeling til Personal Jukebox.

Stort sett samtlige som har en Personal Jukebox MP3 spiller er kjempefornøyd med produktet og får et ganske så personlig forhold til produktet. Personal Jukebox har for lengst fått status som verdens beste rendyrkete MP3 spiller selvom flere av konkurrentene har kommet etter med sine egne harddiskbaserte MP3 spiller produkter. Programvaren til Personal Jukebox er også meget brukervennlig og en dyktig bruker laget i fjor et nytt forbedret og utvidet Windows-basert program som muliggjør at musikken kan lastes opp og ned mellom MP3 spilleren og PC'ens harddisk. Fullstendig avspilling av all musikken direkte fra MP3 spillerens harddisk til lydkortet på PC'en som gjør at man ikke trenger å oppbevare MP3 filer på PC'en i det hele tatt. Hovedprogrammet har derimot innebygget bl.a. proffesjonell dekoding av musikk-CDer fra Fraunhofer Institute og finnes i både Mac, Windows og Linux versjoner. Begge programmene brukes aktivt av Windows brukerne for å kunne ta i bruk alle de ulike mulighetene. All musikken ligger i kataloger lignende det en har under Utforsker på PC'en. Alle låttitler i spillelister peker da også direkte videre til låttittelene, slik at man ikke legger inn samme musikken flere ganger. Opptil 20000 låttitler totalt medregnet spillelistene skal være tilstrekkelig for de aller fleste. Personal Jukebox har meget gode systemrutiner som sjekker enheten til minste detalj og sier klart i fra hvis den finner noe den ikke liker. F.eks. tomme og ødelagte MP3 filer, feilretter selv hvis feil og defekte deler på harddisken skulle dukke opp etter meget lang tids bruk. En må godta at Personal Jukebox fortsatt kun har standard USB overføring som er ganske så tregt ved filoverføringer. Men dette er USB 1-standarden sin skyld, og vil selvsagt bli erstattet med USB 2 i neste utgave. Personal Jukebox er lynrask og leser låtene inn i det 10-12 Mb store minnet i løpet av tideler. Noe som medfører at harddisken ikke går rundt mere enn høyst nødvendig og er besparende både for batterikapasiteten og harddisken. Ingen hakk i musikken heller selvsagt. Personal er ikke større enn 8 x 15 x 2,5 cm og veier kun rundt 300 gram. Kan festes i bukselommen eller beltet med den meget gode medfølgende stofflær-vesken som samtidig tar vare spilleren ekstra. Lang reim og kort håndreim festes lett i veskens ende. Håndreimen er også grei ved at man har den rundt hånden som en ekstra sikkerhet så man ikke mister MP3 spilleren i gulvet hvis taket skulle glippe når en menymanøvrer på spilleren. Den har 7 linjer med info om alt man trenger. Det er bare å bruke piltastene opp og ned og til siden for å styre alle funksjoner under bruk. Spilleren kan spille musikk i 3 nivåer fra normal, ekstra bass til super bass. Samtidig kan en velge om musikken skal avspillen vilkårlig eller fortløpende innefor samme platetittel, genre, spilleliste eller bl.a. gjentas.

Personal Jukebox leveres i 3 farger, gjennomsiktig blåfarge som gjør at elektronikken synes både på oversiden,undersiden og alle sidene, samt gråhvit eller mørksort. Den gjennomsiktige blåfarge utgaven er den mest populære og kjempetøff utseendemessig og vil trolig være den mest aktuelle å selge i Norge i en startfase. Jeg har selv denne fargeutgaven. Jeg har hatt min Personal Jukebox MP3 spiller i snart 1 år og var sikker allerede sommeren 2000 at jeg skulle anskaffe meg en Personal Jukebox. Jeg har fyllt den til randen allerede på harddisken med musikk fra min store samling av Musikk-CDer og kunne godt tenkt meg en 60 Gb utgave for å få plass til mye mere musikk når man velger å ha full 320 kbit lydkvalitet på alt fra original musikk CDer. Det er en sann nytelse å bruke Personal Jukebox overalt hvor en befinner seg borte eller hjemme. Jeg er helt enig med de mange brukerne og produkttesterne om at dette er en MP3 spiller av høy klasse og har brukt den nærmest daglig i nærmere 1 år. Hvorfor dra med seg musikk CD-plater og Discman når man eier en Personal Jukebox MP3 spiller.

Interesserte kan selvsagt bestille produktet fra de utenlandske avdelingene hvis en har tilgang på betalingskort som Visa og lignende, men det er selvsagt en kjempefordel at man får startet opp en egen norsk avdeling, så gi tilbakemeldinger på denne siden hvis du kjenner en eller noen som driver med netthandel eller ønsker å begynne og er interessert i et samarbeid. Avdelingen vil trolig inneha navnet Personal Jukebox Norge hvis ikke annet blir bestemt.

Lenke til kommentar

Linker til Personal Jukebox's sine avdelinger :

Sveits : http://www.pjbox.ch/

Nederland : http://www.pjbox.nl/

Tyskland : http://www.pjbox.de/

England : http://www.pjbox.co.uk/

Tsjekkia : http://www.pjbox.cz/

Australia : http://www.ausgadgets.com/

USA 1 : http://www.pjbox.com/

USA 2 : http://www.mp3factorydirect.com/

Medlemsklubb : http://groups.yahoo.com/group/pjb100/

Gjør oppmerksom på at ikke alle sitene er like oppdaterte når det gjelder hvilke harddiskutgaver som er tilgjengelig. Men både Sveits og Tyskland avdelingene ligger langt fremme siden de selger 60 Gb utgavene og har meget gode oppdaterte nettsider.

Alle de 3 store seriøse MP3 musikksitene MP3.Com, Emusic.Com og Vitaminic.Com anbefaler brukerne sine Personal Jukebox som MP3 spiller på sine nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...