Gå til innhold

Ny pumpe til vannkjøling, Asestek WaterChill?

Anbefalte innlegg

Jeg har (snart) byttet ut alle delen i mitt gamle TT BigWater-sett med bedre deler, og nå står vannpumpa for tur.

Har vurdert denne, men er mottagelig for andre forslag i samme prisklasse.

En av grunnene til at jeg vurderer den er at den har integrert reservoar, noe som sparer litt plass i kabinettet mitt.

En annen grunn er 12 V tilkoblingen rett på PSU, så den ikke trenger ekstern strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modding av pumpe, ja, det så interessant ut.

Noen som vet om priser og forhandlere?

Mesteparten av verktøyet har jeg så det skal være en enkel sak å fikse det om jeg får tak i en pumpe.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir jo om en ikke like enkelt kjøper en ferdig modifisert pumpe fra Microplex her. Koster 50 kroner mer, men er inkludert sentermontert inntak i sentrifugen og potensiometer for hastighet/flow.

Lenke til kommentar
Spørsmålet blir jo om en ikke like enkelt kjøper en ferdig modifisert pumpe fra Microplex her. Koster 50 kroner mer, men er inkludert sentermontert inntak i sentrifugen og potensiometer for hastighet/flow.

6026707[/snapback]

Det er langt ifra samme pumpe :p . Men jeg har bestilt en slik en selv nå, og den skal visst være veldig bra :) . Jeg regner med å få min på fredag, så du får vente til fredda'n, så kan jeg si ifra hva jeg synes om den...

Lenke til kommentar

655 er ikke samme pumpe nei(koster dessuten 50 mindre på microplex)

det er en god pumpe det! sett i forhold til de andre pumpene i den klassen(50z,ddc\mcp350, 655\D5) så er bakdelen at den dumper mest varme i vannet, men den er stillere enn 50z men ikke så stille som ddc.

og en modifisert ddc yter bedre enn 655 og 50z. hvordan 50z yter i forhold til 655 er jeg litt usikker på!

Lenke til kommentar

hmm, nei ikke noe nøyaktig nei... jo forresten! den den modifiserings artikkelen, der ser du at den yter bedre enn 655!

men hørt det flere ganger på xs!

edit: nei forresten! på det testoppsettet der så yter 655 best og så mcp350 og tilslutt mcp600(50z)

men hvis du får en ddc+ så er det ingen tvil ihvertfall!

edit2: jo i system med litt høyere motstand går mcp350 forbi 655.

første systemet var rimelig high flow!

Endret av eXa
Lenke til kommentar

her er noe skrue kunne testet:

4 ddc`er!

1 vanlig 10w, 1 modifisert 10w, en vanlig 18w(+) og en modifisert 18w

1mcp600\50z

1 655\D5

men nå er det jo kommet en ny D5 med enda litt mer flow!

(tilogmed en ny D4? og en D5 vario...)

sammen med rd20 og rd30 da selvfølgelig!

Lenke til kommentar

Klarer å vente til fredag, er interessert i "first hand knowledge" på den pumpa.

Og ja, jeg vet at det ikke er samme pumpa.

Poenget mitt var at jeg tror jeg heller kjøper den største modellen 655, med garanti og potensiometer for 50 kroner meg, enn å modde selv og miste garantien, bruke 200 kroner på lim, nippler, bits osv.

Lat, jeg? :innocent:

Lenke til kommentar
Klarer å vente til fredag, er interessert i "first hand knowledge" på den pumpa.

Og ja, jeg vet at det ikke er samme pumpa.

Poenget mitt var at jeg tror jeg heller kjøper den største modellen 655, med garanti og potensiometer for 50 kroner meg, enn å modde selv og miste garantien, bruke 200 kroner på lim, nippler, bits osv.

Lat, jeg? :innocent:

6034444[/snapback]

Hehe, enig. De fleste andre steder/land koster mcp350 halvparten av mcp655, og da er jo forståelig. Det er viktig å ha garantien i behold ;)

EDIT: Btw, min pakke er kommet nå, jeg skal hente den på fredag forhåpentligvis :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...