Gå til innhold

Fredrikstad - Svolvær (Nordland), hva bør jeg se?

L@sse

Anbefalte innlegg

Til sommer'n er det duket for bilferie til Svolvær, Lofoten. Vanligvis har vi pleid å kjøre opp på ett døgn, men denne gangen skal vi visst bruke bortimot en uke hver vei. Derfor kunne jeg tenke meg noen tips til turistatraksjoner som er verdt å se. Forslaget bør ikke ligge altfor langt ifra bilruta, som stort sett er europaveiene.

Alle forslag taes imot! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Sortland tror jeg jeg har vært  :hmm:  Må man ikke ta en ferge for å komme dit, hvis man kommer fra Svolvær? :p

5991080[/snapback]

Nei, du tar bare bru fra "fastlandet" til sortland. Fra sortland må du kjøre til melbu for å ta båt til lofoten :)

Lenke til kommentar

Det var sånn det var, ja ;)

Anyway - jeg trenger fortsatt tips! Tror nok ikke Nidaros er noe for meg... Andre ting, som f.eks. å klatre/gå opp fjell, fornøyelsesparker, vannsport (selvom det sikkert ikke er så mye av det oppover), er av interesse. Forslag?

Lenke til kommentar

Tja. Du kan se blokka der jeg bodde før. Den er kjempe morsom.

Ellers er det vel kommet en is-bar der. En bar der alt (bord, stoler, disk etc) er laget av is. Ellers er det vel fint lite jeg kan tenke meg at er severdig, med mindre du skal på geita.

Edit:

Err.. skjønte nå at det er ting på veien du er ute etter å se. Nettopp.

Endret av Plomma2
Lenke til kommentar
I Sortland tror jeg jeg har vært  :hmm:  Må man ikke ta en ferge for å komme dit, hvis man kommer fra Svolvær? :p

5991080[/snapback]

Nei, du tar bare bru fra "fastlandet" til sortland. Fra sortland må du kjøre til melbu for å ta båt til lofoten :)

5991140[/snapback]

Jo, siden Svolvær ikke ligger på fastlandet, men i Lofoten, må man ta ferge for å komme til Sortland. Inntil Lofast kommer iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...