ramanza Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hei.. Jeg har en bærbar pc som er en celeron 2.8 ghz. 1024 mb ram og et intel extreme gfx card på 64 mb. En veninne av meg har en 1.7 centrino med 512 mb ram. Denne pcn har et bedre skjerkort og det er ati m radeon 9700. Jeg vil spille halflife 2 på laptop og og min pc vil ikke kjøre dette pga dårlig skjermkort. Jeg vurderer og bytte med henne fordi hun spiller aldri. Jeg har merket at celeron 2.8 1024 ram er bedre på ytelse i windows applikasjoner men tregere på spill pga skjermkort.. Noen som har noen formeninger om dette.. Hun og jeg er litt usikker på dette så vi lurer litt på om dette vil lønne seg. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En pentium m 1,7 vil nok tilsvare en pentium 2.8 GHz ca, så den skal yte en del bedre enn celeronen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) jepp, Pentium M 1.7 banker normalt sett fletta av Celeron 2.8ghz... men så har celeron maskinen 1GB ram da...bytt om RAM brikkene om du kan, eller kjøp en 512 brikke til Pentium M maskinen Endret 26. april 2006 av MrLee Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Den 1,7 maskina knuser 2,8 celleron. radeon 9700 kortet drar dei aller fleste spill glatt Du bør gi henne mye penger for mellom legget Den 2,8 maskina er "antikk" bråker gjør den nok oxo Lenke til kommentar
ramanza Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Det var omtrent det jeg trodde.. men når jeg ser på bruktmarkedet så ligger de med 1500 til 2000 kr forskjell... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 for å gi en liten indikasjon: Kjørte Super_PI og Cpumark99 på en 2,7 celeron laptop Den hadde samme score som min gamle 1ghz Amd stasjonære. Og det var med mer minne. Så du bør betale MYE i mellom legg. en laptop som den du har er ikke verdt stort. Lenke til kommentar
ramanza Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Når jeg ser på bruktmarkedet så koster min rundt 6000. Her er korrekt specs som den pcn jeg har, men istedet for 40gig så har jeg 60 gig. http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=73...588&pos=1&tot=3 Her er en pc som hun har: helt lik. http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=71...9&tot=32&page=2 Har flere eksempler. Og Hvem av de pcnene er solgt? Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Å bruke Finn.no som pris guide er noke villedende. Vis du bytter maskin med henne så får du en pc med minst 50% bedre ytelse enn den du leverer fra deg. så vis du er seriøs i byttinga så gir du henne litt penger mellom. Men det kommer ann på hvor mye du vil "utnytte" hennes manglende data kunnskap. Har en vennine selv som sitter på en 2.8 pentium laptop, og ho vurdere å selge den, men det er ingen som kjøper sånne slag våpen all den tid en kan kjøpe en Celerom-M maskin med dvd brenner og alt annet utstyr for under 6000 med full garanti. Og den som kjøper brukete bærbare maskiner på Finn.no til høye priser den dagen den slutter å fungere. Lenke til kommentar
ramanza Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Ja ja.. men uansett så er jeg ikke ute etter og lure noen. og spesielt når ingen av pcene blir produsert så må man se på bruktmarkedet. Og når du sier at laptoper fra f.eks finn er ødelagte, så forklarer det egentlig hvor lite din mening betyr og hvor dårlig din venninne er til og selge. Jeg skjønner hva du mener. Problemet var og finne ut pris forskjellen og den har jeg funnet ut at er mellom 2 -3000 kr. så da har jeg egentlig funnet et svar på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå