MostlyLurkin' Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Har en Volvo 740TIC med B200ET. Har lyst til å skru opp trykket, vil tippe trykket nå er på ca 0,3/0,4 (si ifra hvis jeg tar feil). Hvilken effekt ville det hatt om jeg skrudde det opp til 0,7/0,8 bar? Og hvordan ville motor, drivverk og ikke minst turbo takle det? Nordz Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tipper 0,5-0,6 blir max før du må ha mere bensin.... men med chip og andre dyser, så kan du sikker kjøre 1 bar... men nå er ikke jeg noen epa ekspert da... Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg er heller ikke noen ekspert på Volvo-motorer, men det jeg veit er at originale motorer som regel ikke blir så blide når de opplever turbotrykk oppimot 1 bar. Toppakning, stempler, råder etc. er vel det første du vil merke det på, hvis ikke hele topplokket ryker da. Jeg ville rådført meg med et Volvo-verksted om hvor mye de tror motoren tåler, og evt. hva som børt byttes! Endret 3. mai 2006 av Fisk1 Lenke til kommentar
Oter Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 jeg kjørte på 0.8 bar på min b230at motor,var på grensen til at den fikk nok bensin,skulle helst hatt litt mer,selv om den gikk på over 2l på mila. enste problemet mitt,er at toppakningen ikke tålte trykket,så jeg blåste den etter liten stund,så vil anbefale å skifte toppakning Lenke til kommentar
espkul Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ville nok ha satt på en justerbar bensintrykksregulator. For å justere trykket kan du ta akkumulatoren på wastegaten (stanga som går opp fra tuboen, den som justerer hvor mye wastegaten slipper ut). Det kan du gjøre ved å rett og slett ta noen skiver under stanga slik at den blir høyere og dermed slipper ut mindre. Vanskelig å forklare hvor den stanga sitter hen. Men hver forsiktig, små forandringer kan ende fatalt. En annen ting du kan er å ta av slangen som går på wastegaten, ta på en lenger en, og ta den inn i bilen, så kobler du en ventil på denne og tar en ny slange og setter tilbake på wastegaten der hvor den forrige slangen gikk inn. Er mange måter. Denne ventilen må være uhyre følsom. Den beste metoden er vel kanskje den over... hvis du skal ha det billig med andre ord. Lenke til kommentar
240TIC Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 det går fint me 0,7bar på den motorn.. bare å stille på wg staget. for hver runde du strammer staget øker trykket 0,03bar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå