aurstad Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har et chieftek dx01 kabinett og medfølgende "standard" strømforsyning (340w). Det jeg tenkte på var å skifte den vifta som står i med en annen vifte. Jeg har ei 80mm papst vifte som passer, men hvordan går jeg frem for å skifte denne? Må jeg lodde? hvilken ledning? hva? hvor? :wink: Med andre ord; fra a til å hvis mulig :smile: Tech på vifta: STRØM Nominell spenning: 12V Spenningsområde: (8-15V) Strømforbruk: 0.6W MOTOR: Turtall: 1500 o/min Luftmengde: 33m³/time. Støynivå: 12 db(A) Glidelager ANNET: Dimensjoner: 80x80x25mm Temperatur: -20°C til +70°C. Antatt levetid v/40°C: 80.000 timer Antatt levetid v/70°C: 40.000 timer Nå hadde jeg helst tenkt å bruke denne vifta, såfremt det er teknisk mulig/forsvarlig, så for dere som vil si; Drit i den vifta der, ta heller * fordi den er så mye bedre, dere kan spare dere. :wink: (*=sett inn passende vifte her) Takker for alle forslag! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Dette er det spurt om før. Her forklarer jeg hvordan jeg gjorde det, uten lodding. Hvis du har mulighet til å lodde fast ledningene, er det vel bare å feste den røde og den svarte ledningen på nøyaktig samme måte som den eksisternde viften er plassert. LeD Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 ahhh! Dette var jo grusomt enkelt - og genialt! *kose med LeD* EDIT: Det var gjort på 14 minutter, enkelt og greit! Nå er det bare å finne ut hvor neste støykilde er :wink: _________________ <C:>Dos <C:>Dosrun <C:>Run Dos Run !! ------------------ How far can too far go? [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-10-02 02:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå