Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er 4 stk som har en liten "Liga" i Fifa 06. Alle kampene vi spilles registreres og føres opp i en tabell. Det spiller ingen rolle om hvem som spiller mot hvem, eller hvem som spiller hjemme/borte.

Lurte på om noen kunne hjelpe til med å lage et system som oppdaterer tabell ved at man skriver inn navn på spillere og resultat, evt vet av noen enkle funksjoner man kan bruke for å få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal vel ikke være så vanskelig visst du gir meg litt mer info om hva slags info det skal det være i hver tabell og forskjellige annet. så kan jeg lage en template til deg så fyller du inn resten selv...

Endret av hifiman
Lenke til kommentar

Hm, la meg se

Selve tabellen skal inneholde:

| Lag | Kamper | Seire | Uavgjort | Tap | Mål for | Mål mot | Målforskjell | Poeng |

Denne skal automatisk oppdateres når vi skriver inn en kamp i kampdatabasen.

Seier gir 3 poeng, Uavgjort 1, Tap 0.

Problemet for meg er å få lagd et system der jeg kan putte inn resultatene på en enkel måte, som denne tabellen kan lese av.

edit:

Kamper:

| Kristian | 3 | 1 | Tommy |

| Øyvind | 0 | 4 | Dan |

| Tommy | 2 | 0 | Kristian |

Osv.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Japp - i utgangspunktet i hvertfall - hva enn som er lettest:)

Når vi kom opp i over tredve kamper hver, begynte det å bli veldig vanskelig å kontrollere om vi hadde gjort noe feil med oppdateringen, samt at det var veldig mye redigering som måtte til. Først måtte vi skrive inn kampene vi spilte, så måtte vi gå inn på hver enkelt person i tabellen og føre til antall kamper, mål for, mål mot osv osv...

Da vi plutselig oppdaget ved summering at noen tall ikke stemte helt (totalt antall scorte mål var mer enn totalt antall mål sluppet inn), fant vi ut at vi trengte et litt annet system.

edit: Det MÅ ikke nødvendigvis være i Excel, men det er det vi har brukt til nå.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Ok :/

Var for komplisert for meg også dette... Regner med man må sette opp relasjonstabeller og greier... er vel en hel del Mange-til-mange-relasjoner inne i bildet.

Et lag kan spille mange kamper, en kamp kan gi 0, 1 eller 3 poeng, en kamp kan spilles av flere lag, både hjemme og borte, samme lag kan ikke spille mot seg selv, men kan spille så mange kamper man vil. Osv osv osv... :hmm:

Lenke til kommentar

Dette hørtes litt moro ut, så jeg kunne ikke dy meg. Vedlagt har vi et regneark som jeg tror skulle duge til dette. Tabellen er øverst og sorteres ved trykk på knappen. Kampene føres inn under hverandre nederst. De grå cellene er bare hjelpeceller og skal ikke editeres. Tabellen skal heller ikke editeres, den oppdateres automatisk (dog ikke sortering).

Øyvind

Tabell.zip

Lenke til kommentar
Dette hørtes litt moro ut, så jeg kunne ikke dy meg. Vedlagt har vi et regneark som jeg tror skulle duge til dette. Tabellen er øverst og sorteres ved trykk på knappen. Kampene føres inn under hverandre nederst. De grå cellene er bare hjelpeceller og skal ikke editeres. Tabellen skal heller ikke editeres, den oppdateres automatisk (dog ikke sortering).

Øyvind

5996470[/snapback]

AAh, genialt :) Spank ju very much! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...