Troxx Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg er en relativt lykkelig eier av et ABIT KT7-Raid (uten A og versjon 1... ikke v1.3 altså). Jeg har et par disker i Raid 0. Jeg har dualboot ME(en)/XP(no). PROBLEMET: Default BOOTDISK er Raid'et... og Floppy og CD-Rom er "disablet"... Maskina virker helt fint, men ved å trykke DEL (jfr oppskrift for å komme inn til SoftMenu III og greier)... kommer det bare frem en blinkende cursor og en tykk blå linje nederst på skjermen. Resultatet er jo at jeg ikke kommer inn i Bios i det hele tatt og så videre... Har bygd en masse maskiner og flashet flere bioser enn de fleste, men dette er nok nytt for meg. Kjenner noen seg igjen.. hva skal jeg gjøre? mvh Troxx Lenke til kommentar
pegg Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 du har MIST silent twin cpu kjøler? da er det bare å bytte vifte gitt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: pegg skrev (2002-10-02 01:14):du har MIST silent twin cpu kjøler? da er det bare å bytte vifte gitt Hjelp han eller ikke svar. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 02:02, skrev Kjetil Lura: Quote: pegg skrev (2002-10-02 01:14): du har MIST silent twin cpu kjøler? da er det bare å bytte vifte gitt Hjelp han eller ikke svar. Han hjelper, tro meg! - vedder en pølse på hydro'n at han har Mist silent twin! Silent twin forårsaket akkurat samme problemet til meg også.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: aurstad skrev (2002-10-02 02:17): Quote: Den 2002-10-02 02:02, skrev Kjetil Lura: Quote: pegg skrev (2002-10-02 01:14): du har MIST silent twin cpu kjøler? da er det bare å bytte vifte gitt Hjelp han eller ikke svar. Han hjelper, tro meg! - vedder en pølse på hydro'n at han har Mist silent twin! Silent twin forårsaket akkurat samme problemet til meg også.. Kan en vifte gjøre så han ikke kommer inn i bios, Hmm det har eg ikke hørt før, Men om du har rett må eg si beklager til pegg for den kommentaren min. sorry pegg. Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Hvordan kan en vifte ødelegge? Men ok jeg tror faktisk på deg? Jeg har Silent Twin... det var ved byttet det gikk galt.... så byttet jeg tilbake.. og bios var ok. så byttet jeg igjen og så var det verre enn før. Dessuten gir vifta mellom 20000 og 500000rpm for mye i mbm5.02.. Takk for svar..Bytter vifte 2 ganger i morgen da...(for å oppgradere bios og sette a eller cd til boot) :smile: Troxx Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Papst viftene gir et dårlig signal som hovedkortet ikke takler. Dette gjelder for en del abit hovedkort og MSI hovedkort. Microplex er klar over dette men jeg har ikke sett at de har begynt og opplyse om dette på hjemmesiden deres. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Kan en vifte gjøre så han ikke kommer inn i bios, Hmm det har eg ikke hørt før, Men om du har rett må eg si beklager til pegg for den kommentaren min. sorry pegg. jeg vet dette kunne høres litt utrolig ut ja hehe, jeg hadde nok reagert på samme måte om jeg ikke hadde vist det selv :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå