FaO Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hver gang jeg skal høre en lyd får jeg feilmelding om at ett annet program bruker lyden min... Sender ett bilde av feilmeldinga senere i dag... Har foressten sjekket at siste drivere er innstallert og at den er tilkoblet..... Ingen problemer i maskinvare egenskaper heller... Lenke til kommentar
FaO Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 her er feilmeldingen... feilmelding.bmp Lenke til kommentar
FaO Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 ingen som har peiling?? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 vær så snill!?! bynner å bli passe desperat her... Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Prøv å innstaler dette. http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=1162&s=83 Lenke til kommentar
FaO Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Prøv å innstaler dette. http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=1162&s=83 6007572[/snapback] det funket nok desverre ikke Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Det står jo at lyden kanskje ikke er installert, har du prøvd å installere på nytt, e.v.t. oppgradert til nyere drivere? Lenke til kommentar
FaO Skrevet 30. april 2006 Forfatter Del Skrevet 30. april 2006 Det står jo at lyden kanskje ikke er installert, har du prøvd å installere på nytt, e.v.t. oppgradert til nyere drivere? 6016889[/snapback] ja, har innstallert driverene som fulgte med cd-en 2 ganger og prøvd å oppdatert(ingen update) pluss at jeg har innstallert en fra nettet.. dette fungerte ikke... har også funnet ut at når jeg setter volumet på topp, hører jeg en slags bakgrunnsstøy... ingen feil i bios heller.... Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det står jo at lyden kanskje ikke er installert, har du prøvd å installere på nytt, e.v.t. oppgradert til nyere drivere? 6016889[/snapback] ja, har innstallert driverene som fulgte med cd-en 2 ganger og prøvd å oppdatert(ingen update) pluss at jeg har innstallert en fra nettet.. dette fungerte ikke... har også funnet ut at når jeg setter volumet på topp, hører jeg en slags bakgrunnsstøy... ingen feil i bios heller.... 6018001[/snapback] Hvor mange lydkort har du? Har du sørget for at rett lydkort er valgt for avspilling? Start -->Kontrollpanel-->Lyder og lydenheter--> [flik]Lyd, sjekk at det er rette kortet som er valgt under Lydavspilling og standardenhet. Videre kan du jo sjekke maskinvare og trykk deg inn på de forskjellige for å se om det er en konlikt. Z Lenke til kommentar
FaO Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 har bare ett lydkort, og det er innebygd i hovedkortet mitt (Asus A7N8X) finner ingen konflikter, men dette kan kanskje hjelpe deg?? lyd_og_lydenheter.bmp enhetsbehnadling: enhets.bmp Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg må bare spørre for sikkerhets-skyld, du har ikke tilfeldigvis deaktivert lykortet i BIOS? Kanskje ved ett uhell eller noe? (Selv om det ser ut som listen over enheter stemmer, kan du jo dobbelt sjekke at det er aktivt i Bios). Hvis det er det kan du prøve å deaktivere det, starte opp, og starte på nytt, med kortet aktivt. Dette kan du jo egentlig teste både i BIOS og i windows. Z Lenke til kommentar
FaO Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg må bare spørre for sikkerhets-skyld, du har ikke tilfeldigvis deaktivert lykortet i BIOS? Kanskje ved ett uhell eller noe? (Selv om det ser ut som listen over enheter stemmer, kan du jo dobbelt sjekke at det er aktivt i Bios). Hvis det er det kan du prøve å deaktivere det, starte opp, og starte på nytt, med kortet aktivt. Dette kan du jo egentlig teste både i BIOS og i windows. Z 6045480[/snapback] hehe, forstår nei, null problem i BIOS, prøvde i går å skru av i bios for moro skyld er nok ikke det heller nei Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Kan det om mulig være drivere til ett annet lydkort som ligger der? Du hadde lastet ned de siste driverne fra HK-produsenten sine sider? Prøv å skrive dxdiag i kjør-feltet og velg kjør, sjekk under fliken som heter lyd om det kanskje kan stå der hva som er problemet. Der finner du også info om hvilken driver som brukes, sjekk at alt ser riktig ut der (i håp om å få noen hint om hva som kan være årsaken) Z Lenke til kommentar
FaO Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Kan det om mulig være drivere til ett annet lydkort som ligger der? Du hadde lastet ned de siste driverne fra HK-produsenten sine sider? Prøv å skrive dxdiag i kjør-feltet og velg kjør, sjekk under fliken som heter lyd om det kanskje kan stå der hva som er problemet. Der finner du også info om hvilken driver som brukes, sjekk at alt ser riktig ut der (i håp om å få noen hint om hva som kan være årsaken) Z 6045643[/snapback] borte i helga, tester på mandag Lenke til kommentar
FaO Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 fikk denne beskjeden: dxdiag.bmp Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 fikk denne beskjeden:dxdiag.bmp 6057492[/snapback] Er det ett integrert lydkort? Hvis ikke burde du prøve kortet i en annen maskin, eller annen kortplass i din egen, kan nesten se ut som det er defekt. Z Lenke til kommentar
FaO Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 d er nok intgrert.... prøver å finne et vanlig før jeg eventuelt kjøper ett nytt Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hva av info får du når du er i DirectX diagnose og du clicker på Musikk , ved siden av Lyd ? Ellers du må se litt på hva du har koblet på lyd utganger , og ellers andre tilleggs moduler. Koble fra alle tilkoblet lyd enheter. Avinstallere alle drivere relatert til det. Alle. Deaktivere eventuelt de enhetene og restarte. Installere/ oppgradere chipset-driver dine. Etter ny oppstart ikke la windows installere noe som helst, av ny funnet lyd enheter( hvis det slik at det finnes noen native drivere der) Se i enhetsbehandling for enheter som er merket som ukjent /ikke installert. Spesielt når det gjelder lyd, før du kaster deg i å installere noe som helst , kontrollere dokumentation , finne de riktige drivere, exctract manuelt og lese instruks, for så å prøve å installere manuelt, kun driverene, ingenting annet. Nå, kan du koble det du har , og sikrer deg om at du kobler på riktig utgang. Deretter du må konfigurere litt i avansert egenskaper for lyd for det riktige høyttaleroppset du har eller annet.(det er viktig at du gjør det, ellers du får ikke mye lyd.) Får du systemet til å virke , så kan du deretter installere tilleggs prog og annet Lenke til kommentar
FaO Skrevet 20. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2006 husker dere meg har nå kjøpt dette lydkortet: Terratec 5.1 og her er den nye oppdateringen på feilmelding fronten: terratec.bmp håper dere hjelper meg igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå