Gå til innhold

Idèer ("oppfinnelser") og patenter

Anbefalte innlegg

Jeg er sikker på at det ikke bare er meg som kommer opp med geniale dingebomser etc.

Men hva gjør man når man har en idè? Og om ikke helt vet hvordan man skal gjennomføre den, hva gjør man? F.eks. hvis man har en teori rundt noe kjemiske og ikke er helt ekspert på sånt og tror på idèen, hva gjør man? Det jeg tenkte er å kontakte en passende bedrift og skrive en taushetskontrakt med dem, presentere idèen og få respons. Men hva om man vil "forske" litt mer på det selv, er det mulig å få støtte? Jeg har et par idèer som jeg har stor tro på, men jeg trenger hjelp angående de.

Vil gjerne ha råd og tips her, tror dette kan hjelpe andre også. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og i 99% av tilfellene har sannsynligvis noen patentert den "geniale" oppfinnelsen din fra før, men aldri gjort noe mere med det.

Husker du han lille gutten på Skaperen som trodde han hadde laget en fantastisk revolusjonernde usynlighetsdrakt? Med mange kameraer på ryggen og skjermer på forsiden, så man filmet omgivelsene i realtime.

Han så ut som et spørsmålstegn når juryen sa det allerede var oppfunnet, og drevet masse forskning på i Japan i mange år. Det var tilogmed laget en fungerende versjon av en slik drakt de viste filmsnutt av.

Lenke til kommentar
Og i 99% av tilfellene har sannsynligvis noen patentert den "geniale" oppfinnelsen din fra før, men aldri gjort noe mere med det.

Husker du han lille gutten på Skaperen som trodde han hadde laget en fantastisk revolusjonernde usynlighetsdrakt? Med mange kameraer på ryggen og skjermer på forsiden, så man filmet omgivelsene i realtime.

Han så ut som et spørsmålstegn når juryen sa det allerede var oppfunnet, og drevet masse forskning på i Japan i mange år. Det var tilogmed laget en fungerende versjon av en slik drakt de viste filmsnutt av.

5990256[/snapback]

Owned :D

Koster vel noen kronasjer å patentere noe også?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er vel bare gå for det, verste som kan skje er at det ikke går. Det var nokk ganske mange av patentenne til Tomas Edison som ikke var noe og skrye av, og han feilet ganske mye på vei til alle hans patenter. Overse all kritikk som ikke har noe inteligent over seg, altfor vanlig at folk reagerer automatisk negativt over slike ting uten å ha gitt no tid til og tenke på det. Hvis du prøver ideen din og feiler, så er nokk terskelen for og prøve en ny ide senere ganske mye mindre, og på den måen havner du muligens på en fungerende ide til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...