Gå til innhold

Problemer med ekstern USB disk

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et eMagic eksternt USB2 HDD kabinett med en 200gb S-ATA disk installert. Har vel hatt den i over 6 mnd., men må si jeg er utrolig misfornøyd med det.

Etter relativ kort tids bruk kommer den berykted "Delayed Write Failure" meldingen opp, og det ender med at jeg må skru av og på boksen for å få maskinen til å respondere igjen.

Jeg har "googlet" side opp og side ned, og har faktisk ikke kommet frem til noen løsning på problemene.

Det jeg lurer på er om det finnes andre S-ATA kabinetter som noen av dere har hatt gode erfaringer med? Kjedelig å måtte skrote dette kabinettet, men slik det oppfører seg nå er helt uholdbart.

Som vanlig mottas alle tilbakemeldinger med stor takk.

Mvh.

Grant_Lee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lukter retur lang vei. Hvor ofte oppstår problemet? Når du skal kopiere store filer? Funker den like dårlig på andre maskiner?

Har hatt tilsvarende problem med et eksternt harddisk-kabinett, men løste det ved å bruke firewire istedet. Men din har jo bare usb2.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Yikes.

Jeg har også et eMagic-kabinett med en WD SATA-disk inni.

En dag sluttet disken å spinne opp. Den laget bare noen "bzzt... bzzt"-lyder som gikk og gikk, så det hørtes ut som den desperat prøvde å spinne opp uten at det gikk.

Nå har jeg ny disk, og etter første gang da disken spant opp med en gang kommer de samme lydene en stund før selve disken klarer å starte.

Har ikke fått noen feilmeldinger dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...