oleredv Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Sit og blar litt rundt i arkivet til http://www.amobil.no og då kjem eg over ein artikkel om prisinga av GPRS. Forfattaren av artikkelen påstår hardnakka:"Slik GPRS fungerer er at man hver måned, merk hver måned, betaler 50 kr (Netcom) eller 100 kr (Telenor) i startavgift for den første megabyten (MB) du laster ned. Deretter 25 kr for hver påfølgende MB." Her heng eg ikkje heilt med kva han meinar. Etter å ha brukt GPRS i snart eit år kan eg berre seie at eg aldri har betalt 100 kr i startavgift hos telenor. Men eg tenkte at eg for sikkerheits skuld skulle sjekke prislista, og der finn eg heller ingenting om startavgift. Det står derimot at både etableringsavgift og månadspris er kr 0,- uansett abbonnement. Det ein betalar er 10 øre pr kb opp til 1 mb nedlasta, frå 1-20 mb betalar ein 2,5 øre pr mb og alt over det kostar 2 øre pr mb. Eg sit med siste rekning framfor meg, og kan konstatere at mine 0,298 mb nedlasta kosta meg 2,98 kr, noko som i detalj betyr 298*0,1. Men desse 100 kronene i startavgift er ikkje å sjå.... Artikkelen på amobil har bl.a dette i innleiinga: " Det viser seg at svært få vet hvordan betaling for GPRS-tjenester faktisk fungerer....... Til dette er det berre ein ting å seie: Eg kunne ikkje vere meir enig! [ Denne Melding var redigert av: oleredv på 2002-10-02 00:12 ] Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hmm. Det er vell den orginale prisplanen Netcom og Telenor hadde like etter at GPRS ble lansert. Men den prisplanen ble jo endret for veldig lenge siden. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Det kan vere mogleg, men uansett så er artikkelen fullstendig feil. Kan ikkje komme 25. september og slå i bordet med tal som var gyldige for lenge sidan! Ole Lenke til kommentar
y_not Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Oleredv: Du har faktisk helt rett, men artikkelen jeg skrev gikk ut fra den informasjonen jeg fikk fra Telenor forhandlerservice (som bruker jo å være riktig) Jeg spurte også 2 ganger om at dette var tilfeller, hvor på personen jeg snakket med sa. JA. Etter postingen din, har jeg kontaktet Telenor forhandler service igjen. De sa faktisk det samme som sist. Koster 100 kr får den første påbegynnte megabyten. Men jeg nevnte regnestykket du skrev i innlegget ditt, og da ble personen jeg snakket med veldig usikker. De sjekket for meg, og gav meg hit og dit svar. Til jeg seff. ble brudt av en eller annen grunn. Men jeg sendte en epost. Hvor jeg fikk dette svaret: ---------------------------------------------- GPRS trafikk takseres pr. byte, og prisene gjelder per måned. Prismodellen er månedsbasert. Det kreves ingen registrering for GPRS, og det er ingen innmelding eller abonnementsavgift. I første omgang blir det heller ikke oppstartavgift. Opp til en Mb koster kr.100,- Deretter er prisen kr. 25,- pr. Mb resten av måneden. Takseringen er løpende. Du betaler for det du sender eller laster ned. Den første wap-siden vil koste ca. 10-20 øre. Dette frem til du passerer 1 MB eller ca. 800 wap-sider. Da går prisen ned til 2-3 øre pr. wapside. Eks: Hvis du laster ned 10 wapsider hver dag, vil dette koste mellom 30,- og 50,- kroner pr. måned. ---------------------------------------------- Så til og med forhandler support, hos telenor, roter det til. Og det resulterte i feil inormasjon til meg. Men her har du det svart på hvitt. Artikkelen er tatt av nett, og skal renskrives for de feil den har. Takk for at du sjekket dette, slik at vi kan rette opp eventuelle feil i artikklene våre. Mvh Tony Tuddenham amobil.no Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Det er jo heilt utrulig at til og med ikkje Telenor sine eigne folk har kontroll på sine eige prisar. Men det er flott at amobil ordnar opp i sakene! Ole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå