Gå til innhold

Horisontale striper i mørke skygger på utskrift

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Canon Pixma MP500 skriver. Stort sett er jeg fornøyd med ytelsene på denne til vanlige fotografier. Her om dagen forsøkte jeg å skrive ut et konsertfoto med mye skygge/sorte partier. Resultatet var nedslående:

Det oppstod striper i skyggestrukturene i varierende mørke gråtoner. Tok et par utskrifter, og det virker ikke som stripene er systematiske, men at skriverhodet enkelte ganger skriver sortere sort når det beveger seg over papiret enn andre ganger. Det kan se ut som hver stripe omtrent tilsvarer hele skriverhodets bredde.

Noen som vet hva dette skyldes? Er det noe som skyldes innstillinger i skriveren? Kan man evt. gjøre noe med bildematerialet for å motvirke dette?

Jeg tok for sikkerhets skyld noen kalibreringsutskrifter også, og her var det ikke noe unormalt. Jeg er også sikker på at det er bra med blekk igjen i patronene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd en rens av skriverhodet? :hmm:

6152804[/snapback]

Ja. Dessuten er skriveren ganske ny.

Har hatt skrivere med skriverhoder som trenger rens tidligere, og da har det vært snakk om tynne striper, tilsvarende 1 eller 2 skriverhodepiksler. I dette tilfellet er det som sagt slik at det er variasjoner mellom hver "skriverhodebredde" av utskriften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...