Ladort Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vi trenger muligheten til å switch mellom 2 HDD på et par pcer. Mener slikt skal finnes, noe som vet hvor? Fortrinnsvis for SATA men vanlig IDE går til nøds. På forhånd takk. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Du må ha en kontroller som støtter hotplug. Så kan du bruke skuffer for å bytte om på diskene. HP's servere har også mulighet til å skru disker tilkoblet scsi-raid kontrollerene av og på via software. Om du kan få tak i slik kontroller løst aner jeg ikke. Hva skal du bruke det til? Hva med å skru diskene av/på i device manager? Lenke til kommentar
Ladort Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Trenger det til boot av forskjellige op. sys. Og nei, det er ikke aktuelt med dual boot. Dette skal også være brukervennlig.. Men jeg tror jeg har funnet altarnativ; 2 slike http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121938 og bare bytte mellom HDD. Denne løsningen kunne vært mer brukervennlig, men, men... Lenke til kommentar
KickF Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Meiner nyere Hovedkort med god BIOS lar deg velge hvilken HDD du skal boote på under valg for boot rekefølge i BIOS ... alså HDD0, HDD1, HDD2 osv. ... det burde da være enkelt å boote på linux berre ved å ta seg ein sviptur inn om BIOS når du starter maskina. Har ikkje prøvd dette men meiner det skal gå. Verdt eit forsøk ... vist ikkje så er kjøpet av 2 harddisk skuffer ikkje dumt ... da desse of kan ha vibrasjonsdemper & støydemper så du sitter med eit litt mindre støyende system Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Men den funksjonen har jo mange gamle HK også. At man kan velge HDD1,2 osv. Men jeg har sett det en gang for en stund siden... At det var et kort man kobler harddiskene til, og så har man knapper i front av maskinen der man velger hvilke harddisker som skal brukes. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg fant denne : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=RX920T2 hos microplex, men den er ikke på lager. Faktisk, linken kommer fra et av mine innlegg for over 1 år siden, vet ikke om de fører den fortsatt. Men det finnes Som du ser på bildet, er denne for 3 disker, og den blå ide-porten kobles på selve hovedkortet. Du velger mellom 3 disker i oppstarten. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Hvorfor ikke lage et dual boot system? Edit: det er egentlig ikke utrolig vanskelig dette, det er kun strømkabelen som trenger å byttes om på mellom to harddisker, brytere er ganske lette å fikse til selv.... Edit2: RaidSonic IB-128SK-S Endret 26. april 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Trenger det til boot av forskjellige op. sys. Og nei, det er ikke aktuelt med dual boot. Dette skal også være brukervennlig..Men jeg tror jeg har funnet altarnativ; 2 slike http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121938 og bare bytte mellom HDD. Denne løsningen kunne vært mer brukervennlig, men, men... 5990093[/snapback] Det vil fungere det, hvis jeg har forstått riktig hva du er ute etter, men dog må hardware konfiguration på de to PC'en væra likt, og allikevel du må teste dette siden controllere kan skape problemer med den disk translation...dvs at du ikke opplever at disken blir detektert på den ein men ikke på den andre. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kjør dualboot med et os på hver sin disk. Hva i all verden er problemet med dualboot, bortsett fra at du ikke får brukt begge os samtidig? Utover det gir de fleste bioser en bootmeny ved å trykk F8/9/10/11/12 under post Lenke til kommentar
djupevik Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg fant denne : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=RX920T2 5992781[/snapback] Var denne jeg tenkte på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå