Gå til innhold

Cannot open include file: 'windows.h'


Anbefalte innlegg

Endelig skulle jeg begynne å utvikle under c++, men tror du ikke noe måtte gå galt.

 

------ Build started: Project: lesson2, Configuration: Debug Win32 ------
Compiling...
Lesson2.cpp
c:\lesson02\lesson2.cpp(10) : fatal error C1083: Cannot open include file: 'windows.h': No such file or directory
Build log was saved at "file://c:\lesson02\Debug\BuildLog.htm"
lesson2 - 1 error(s), 0 warning(s)
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

 

Denne i alle mulige varianter og typer popper opp når jeg skal compile.

 

Jeg har testet med visual c++ 2005 express med og uten microsoft platform SDK og med og uten windows updates.

Jeg får vel prøve igjen med non-express.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, riktig...

Du må sette inn en del includes i linker settings. Enkleste du kan gjøre er vel å laste ned kildekoden til nehe's tutorials og sammenligne innstillingene til ditt og hans prosjekt.

 

Når jeg tenker meg om var ikke mitt problem anngående windows.h, men opengl headerene.

 

edit: her er forresten alle bibliotekene jeg har hatt bruk for til NeHe's tutorials "opengl32.lib glu32.lib glaux.lib odbc32.lib odbccp32.lib winmm.lib". I Visual C++ skal disse plasseres i "Project Property" -> "Linker" -> "Input" -> "Additional Dependecies":

Endret av MapSter
Lenke til kommentar

Endelig et godt svar.

nå ser det ut som om menyene er forandret noe i vc++ 2005.

jeg fannt windows.h i "C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Include".

Denne la jeg til med Project > Properties > C/C++ > (General) > Additional Include Directories.

Sær greie. nå har jeg kodet lite C, men jeg var av den oppfattning av at MS Plattform SDKen er nesten essensiell når man koder for windows. Jeg må bare gjøre det manuellt hver gang jeg starter et prosjekt.

 

Nå sliter jeg forresten med opengl32.lib. C:\Program Files\Microsoft Platform SDK\Lib inneholder en OpenGL32.Lib, som tydeligvis ikke gjør samme nytten.

*fikser*

Hvis du har kodet nehe-tutorialene før. Vet du om noen andre eksterne libraries (bortsett fra glut) som må legges inn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...