sveioen Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg skulle gjerne skaffet meg ruteren som du kan installere 3. parts firmware på. Kunne noen poste en link til en webbutikk som har den? Er så usikker på hvilken modell som er rett i tillegg til alle disse versjons-nummerene. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det finnes flere routere hvor 3. parts firmwares er tilgjengelige på nettet. De mest kjente er vel kanskje linksys wrt54g(s) og asus wl500g (deluxe) Bruk prisguiden til hw.no, så finner du butikker selv:) Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Det finnes flere routere hvor 3. parts firmwares er tilgjengelige på nettet.De mest kjente er vel kanskje linksys wrt54g(s) og asus wl500g (deluxe) Bruk prisguiden til hw.no, så finner du butikker selv:) 5989125[/snapback] Okei, så det er flere typer. Men hvilken er det "alle snakker om"? Hvilken anbefales? Endret 26. april 2006 av sveioen Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det finnes flere routere hvor 3. parts firmwares er tilgjengelige på nettet.De mest kjente er vel kanskje linksys wrt54g(s) og asus wl500g (deluxe) Bruk prisguiden til hw.no, så finner du butikker selv:) 5989125[/snapback] Okei, så det er flere typer. Men hvilken er det "alle snakker om"? Hvilken anbefales? 5989162[/snapback] Den mest brukte er jo Linksys WRT54G. Den finnes det utrolig mange forskjellige firmwares til. Men pass på om du skal kjøpe ny så kjøp modellen WRT54GL. Linksys har gått bort fra Linux på sine vanlige WRT54G. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Bare et halvnyttig tips: Husk at når du flasher med uoriginal firmware, ryker garantien. Når det gjelder uoriginal firmware, kjører jeg selv en WRT54GL og WRT54GS i WDS (Linka nett) med DD-WRT v23 (tredjeparts firmware) Utrolig bra! Anbefaler DD-WRT på det sterkeste! Om du kan en del om Linux og shells, anbefaler jeg OpenWrt. Endret 26. april 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
KickF Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 er det ikkje blitt slik i dei nye Linksys ( WRT54 ?? ) at det er for lite flashminne til å få inn ein Linux ? ( jajaja linux ka ta liten plass , vet det ) ? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 er det ikkje blitt slik i dei nye Linksys ( WRT54 ?? ) at det er for lite flashminne til å få inn ein Linux ? ( jajaja linux ka ta liten plass , vet det ) ? 5990039[/snapback] Det er vel mest fordi de har byttet ut hardware komponentene som gjør at de ikke kan kjøre linux. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 DD-WRT har faktisk klart å laget en micro versjon til WRT54G v5. Men det må JTAG til for å få den inn. Lenke til kommentar
sveioen Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Så det er WRT54GL jeg bør gå for? Hva med hardwaren på denne i forhold til de andre som nevnes? MrGlenn: Ja det er DD-WRT jeg har veldig lyst å få kjørt i gang. Virker jo helt genialt. EDIT: WRT54GL bestilt Endret 26. april 2006 av sveioen Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Så det er WRT54GL jeg bør gå for? Hva med hardwaren på denne i forhold til de andre som nevnes? MrGlenn: Ja det er DD-WRT jeg har veldig lyst å få kjørt i gang. Virker jo helt genialt. EDIT: WRT54GL bestilt 5991364[/snapback] Jepp, det er denne du bør gå for om du ønsker å bruke uoriginal firmware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå