Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter Windows loading screen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et problem med en litt eldre pc jeg har som jeg ikke klarer å fikse selv.

Maskinvare:

Chieftec big tower

asus p4s533 hovedkort

Gainward agp geforce ti4600 128mb

WD 120gb hd

512mb PC2700 twinmos ram

intel p4 2,26gghz

Creative Audigy 2 ZS

For 2 dager siden fikk jeg problemer med å komme inn i windows. Kan ikke huske å ha installert/avinsallert noe spesiellt før det skjedde. Det går helt fint fram til windows loading screen, etter den blir skjermen svart, og monitoren lyser ikke grønt lengre, men blinker oransje, som om den ikke får noe signal? Jeg kom meg av og til inn på pcen hvis jeg bare rebootet mange, mange ganger, og da virket

alt fint en god stund, før av og til skjermen ble svart igjen.

Åpnet pcen og tok ut og inn igjen rammen og skjermkortet, men det hjalp ingenting.

Fant ut at det kunne være for høy hz for skjermen, selv om jeg ikke har stilt noe på det på lenge. Så jeg formaterte og installerte windows xp SP2 igjen, men fikk

samme problemet med en gang, og etter dette har jeg ikke kommet videre fra Windows loaden noen ganger.

Hvis jeg trykker f8 og velger safe modus kommer jeg inn helt fint, men vet ikke hva jeg skal prøve å fikse på der.

Taar imot all hjelp jeg kan få :)

Edit: Kom inn i windows ved å trykke f8 og velge VGA Mode, og alt virket bra. Kunne bytte til høyere oppløsning osv. Etter dette kom jeg inn i windows hver gang, men når jeg installerte skjermkort driverene igjen kom problemet tilbake. Når jeg gikk inn i VGA Mode igjen kom det svart skjerm når jeg prøvde å fikse oppløsning, bytte til 32bit, slå av hardware acceleration osv. Når jeg trykker advanced har jeg heller ikke den taben "Geforce 4 ti4600" der jeg kan stille på opengl innstillinger osv.

Endret av Thorbjorn-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...