Gå til innhold

"Ta over" PC med Remote Desktop

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en maskin jeg ønsker å bruke Remote Desktop på. Det fungerer fint, men jeg stusser litt over at jeg som administrator er nødt til å få tillatelse fra vanlige brukere for å koble meg på, dersom de er logget inn samtidig. Bruker Fast User Switching. Ettersom maskinen ofte står med en bruker pålogget, uten at noen bruker den, må jeg altså vente til den dialogboksen "timer ut" før jeg får logget inn.

Finnes det en måte å angi at administratorer kan "tvinge" en pålogging?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å starte RDP med kommandoen mstsc /console. Du gjør det ved å gå til Start - Run - skriv inn mstsc /console, trykk OK.

Det funker i hvertfall hvis det er flere som kjører rdp mot samme maskin, litt usikker på om det funker når andre er logget inn lokalt. Du får prøve det ut.

Kirikiri

Lenke til kommentar

hm.. når jeg hadde remote desktop (RD) som funket så ble hvilken som helst bruker (bortsett fra admin) kastet rett ut til welcome-screen når jeg logger på remote. og de kunne heller ikke da kaste meg ut, da fikk de beskjed om maskinen var i bruk. rart.. men nå funker ikke RD i det hele tatt, uvisst av hvilken grunn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...