Johsse Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Dunno... Det er sånn det ser ut for meg da ivertfall... Men om det er sånn det egentlig aner jeg over hode ikke... Er ikke alt man får med seg når man er på fylla og blir kjørt hjem av brorn sin og han hadde akkuratt begynt på en pils Men alle nå til dags vet jo nokså godt hvor patetisk norge er i seg selv... Men det er bare enn ting og gjøre med det! Join World Jump Day! Endret 26. april 2006 av Johss€ Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) En av grunnene tror jeg er at folk missbruker denne regelen om at ha 0,2 i blodet før man kjører er lov :SMen what so ever... Jeg kommer aldri til og kjøre i promille uannsett så det er greit nok 5989662[/snapback] Altså, "promille" under 0.5 er ufarlig og ikke det som lager ulykkene. Det er de med 1.0 og høyere som står for alle ulykkene. Å snakke mens du kjører kan jeg så og si garantere er mer farlig enn 0.2. Endret 26. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Enda et eksempel på hvor teit lovene i Norge er Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Loven er laget for at folk skal kunne få en ny sjangse. For selv om ikke alle tror det pleier mange å forbedre seg og dermed får de en ny mulighet. Misbruker de den sjangsen går det igjen hardt ut over de. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En jeg kjenner/veit om måtte i fengsel da han ble tatt med promille :o Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Er det ikke sånn at man SKAL få ubetinget fengsel da? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvor mye har du drukket når du har 0,2 i promille? Sånn ca? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Hvor mye har du drukket når du har 0,2 i promille? Sånn ca? 5991985[/snapback] I absolutt, absolutt verstefall tåler en person på 70kg 9g alkohol (0.5l drikke med ca 1,5-2% alkohol) før man når 0.2. Det er ikke rare greiene. Det er dog forutsatt at man bøtter det litt i seg og at det går direkte i blodet. I praksis kan det ta opptil en time før det er tatt opp og på den timen kan man ha en forbrenning på mellom 0.1 og 0.15 (promille i timen). Så jeg vil anta (merk: anta) 0.5l drikke med mellom 4 og 4,5% alkohol vil gi maks 0.2 for en person på rundt 70kg. Det er verdt å merke seg at dette er svært avhengig av vekt osv. og dermed overhode ikke til å stole på. Endret 26. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Første gang du mister lappen pga for stor promille (0,4 i promille og du mister lappen, 0,2 og du får en fin bot), mister du lappen i 2 år, blir du tatt igjen med 0,4 promille etter at du har fått lappen tilbake igjen, vil du miste den for alltid, men etter 10 år kan du søke om å få den igjen Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Første gang du mister lappen pga for stor promille (0,4 i promille og du mister lappen, 0,2 og du får en fin bot),mister du lappen i 2 år, blir du tatt igjen med 0,4 promille etter at du har fått lappen tilbake igjen, vil du miste den for alltid, men etter 10 år kan du søke om å få den igjen 5992214[/snapback] btw, politiet i resten av verden, spør deg (hvis de ser at du har drekki) om du greier å kjøre hjem eller om de skal hjelpe deg hjem) igjen norge = el stoopido Endret 26. april 2006 av JediMindTriks Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Første gang du mister lappen pga for stor promille (0,4 i promille og du mister lappen, 0,2 og du får en fin bot),mister du lappen i 2 år, blir du tatt igjen med 0,4 promille etter at du har fått lappen tilbake igjen, vil du miste den for alltid, men etter 10 år kan du søke om å få den igjen 5992214[/snapback] Skulle ikke ha noen kilder på at det er 10 år? Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 jeg blir konstant stoppa og takk alko test av, så jeg snakker ofte med politi om det , pluss at jeg vet masse ting, og dette er en av de Lenke til kommentar
NyMaskin Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Folk som kjører i fylla burde bli stengt inne for resten av livet... Sånne folk har jeg ingen respekt for. Sånne folk har du ingen respekt for ey? Hva faen vet du om hva de fiolka egentlig gjorde? Vanligvis hadde jeg bare sagt dust, men nå? Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Folk som kjører i fylla burde bli stengt inne for resten av livet... Sånne folk har jeg ingen respekt for. Sånne folk har du ingen respekt for ey? Hva faen vet du om hva de fiolka egentlig gjorde? Vanligvis hadde jeg bare sagt dust, men nå? Man mister ikke lappen før man er over 0,5. Ganske sikker på at det står i loven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå