vivastar Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg lurer på hvordan reglene er om fyllekjøring etter at du har blitt tatt flere ganger?? For eksempel: En har blitt tatt i fyllekjøring og mister kortet en stund, etter han har fått tilbake kortet så fyllekjører han igjen og mister kortet! Å da kommer det jeg lurer på, hvor mange år tar det før han kan søke om å få tilbake kortet , jeg mener det er normalt med 5 år , kan være kortere hvis han har grunner for det! og en annen jeg kjenner mener det er 10 år på grunn av nye regler i år! Hva er rett å hva er ikke rett?? Endret 25. april 2006 av vivastar Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Folk som kjører i fylla burde bli stengt inne for resten av livet... Sånne folk har jeg ingen respekt for. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Om du har over 0,5 i promille begge gangene, mister du lappen for godt. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Folk som kjører i fylla burde bli stengt inne for resten av livet... Sånne folk har jeg ingen respekt for. 5988861[/snapback] Feil svar Var ikke dette jeg ville vite! Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Om du har over 0,5 i promille begge gangene, mister du lappen for godt. 5988869[/snapback] Men du kan jo søke etter hvis mange år etter dette, det er enten 5 eller 10 år!! Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Nope. I hvertfall ikke i følge teoriboken. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Nope. I hvertfall ikke i følge teoriboken. 5988879[/snapback] Rart Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvorfor spør du foresten? Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Har en liten diskusjon med en annen fyr jeg kjenner, om det er 5 eller 10 år man kan søke om å få korte tilbake etter man har blitt tatt 2 ganger ved fyllekjøring! Endret 26. april 2006 av vivastar Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har en liten diskusjon med en annen fyr jeg kjenner, om det er 5 eller 10 man kan søke om å få korte tilbake etter man har blitt tatt 2 ganger ved fyllekjøring! 5988950[/snapback] Helt korrekt. "For evig tid" betyr "Du kan søke etter 5 år". Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Slenger inn en spm. her. Hvor mye promille kan man ha uten å bli straffet? mens man kjører bil selvfølgelig. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Grensen er 0,2 promille. Under og du går klar. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Har en liten diskusjon med en annen fyr jeg kjenner, om det er 5 eller 10 man kan søke om å få korte tilbake etter man har blitt tatt 2 ganger ved fyllekjøring! 5988950[/snapback] Helt korrekt. "For evig tid" betyr "Du kan søke etter 5 år". 5989048[/snapback] Er dette korrekt? Har du noen side jeg kan se eller noe?? Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Har en liten diskusjon med en annen fyr jeg kjenner, om det er 5 eller 10 man kan søke om å få korte tilbake etter man har blitt tatt 2 ganger ved fyllekjøring! 5988950[/snapback] Helt korrekt. "For evig tid" betyr "Du kan søke etter 5 år". 5989048[/snapback] Er dette korrekt? Har du noen side jeg kan se eller noe?? 5989352[/snapback] Jeg er bombesikker Stefaren min har blitt tatt noen ganger for fyllekjøring og blitt fratatt førerkortet "for alltid" samt at han nå jobber med alkohol- og rusavvendig av folk. Egentlig er det ganske vanskelig å finne noen kilde på det her. Virker som det er presidens fra en eller annen sak og ikke noe som står i lovverket. Uannsett: Når førerkortet inndras, skal det som hovedregel gjøres for minst tre måneder. I de tilfellene førerkortet inndras "for alltid", skal det oppfattes som for minst 5 år.Beste jeg klarer akkurat nå Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 0,2 i promille er grensen stemmer det... over det er det nok bot ja langt over det er bot natt i fylle arresten og kansje fratagelse av lappen om det gjenntar seg.. har du fra 0,1 - 0,2 i promille opp til 3 ganger over en kort periode så kan du motta en bot... Men om det skjer sånn i javne mellom rom så går du klar vær gang... Patetiske Regler, Men brorn min betallte 3000,- for akkuratt det Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) 0,2 i promille er grensen stemmer det... over det er det nok bot ja langt over det er bot natt i fylle arresten og kansje fratagelse av lappen om det gjenntar seg.. har du fra 0,1 - 0,2 i promille opp til 3 ganger over en kort periode så kan du motta en bot... Men om det skjer sånn i javne mellom rom så går du klar vær gang... Patetiske Regler, Men brorn min betallte 3000,- for akkuratt det 5989608[/snapback] Hæ? Hvordan i he¤%& kan det der være lovlig? Under 0.2 er jo lov. Skal man da plutselig bli straffet for noe som er lovlig? Hva gjør man med folk som naturlig har målbar "promille" konstant? Straffer de kontinuerlig? Endret 26. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 0,2 i promille er grensen stemmer det... over det er det nok bot ja langt over det er bot natt i fylle arresten og kansje fratagelse av lappen om det gjenntar seg.. har du fra 0,1 - 0,2 i promille opp til 3 ganger over en kort periode så kan du motta en bot... Men om det skjer sånn i javne mellom rom så går du klar vær gang... Patetiske Regler, Men brorn min betallte 3000,- for akkuratt det 5989608[/snapback] Hæ? Hvordan i he¤%& kan det der være lovlig? Under 0.2 er jo lov. Skal man da plutselig bli straffet for noe som er lovlig? 5989644[/snapback] omtrent jah... Brorn min hadde 0,2 i promille ca 3 ganger stoppet i en periode mellom 12 februar og 3 mars og ble bøtelagt 3000.- :S Alle som i det hele tatt kjører med promille blir som regel under 0,2 blir lagret i en database over nr. skilt og tatt fra om det hender igjen og så sjekker dem det opp og finner ut hvor mange ganger dette har hendt over en periode... anner egnetlig hvor mange ganger man får en slik advarsel.. men brorn min fikk ivertfall 3000,- for akkuratt det :S Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 0,2 i promille er grensen stemmer det... over det er det nok bot ja langt over det er bot natt i fylle arresten og kansje fratagelse av lappen om det gjenntar seg.. har du fra 0,1 - 0,2 i promille opp til 3 ganger over en kort periode så kan du motta en bot... Men om det skjer sånn i javne mellom rom så går du klar vær gang... Patetiske Regler, Men brorn min betallte 3000,- for akkuratt det 5989608[/snapback] Hæ? Hvordan i he¤%& kan det der være lovlig? Under 0.2 er jo lov. Skal man da plutselig bli straffet for noe som er lovlig? 5989644[/snapback] omtrent jah... Brorn min hadde 0,2 i promille ca 3 ganger stoppet i en periode mellom 12 februar og 3 mars og ble bøtelagt 3000.- :S Alle som i det hele tatt kjører med promille blir som regel under 0,2 blir lagret i en database over nr. skilt og tatt fra om det hender igjen og så sjekker dem det opp og finner ut hvor mange ganger dette har hendt over en periode... anner egnetlig hvor mange ganger man får en slik advarsel.. men brorn min fikk ivertfall 3000,- for akkuratt det :S 5989654[/snapback] Dæven Offentlig straff for noe lovlig. Jaja, det er Norge Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En av grunnene tror jeg er at folk missbruker denne regelen om at ha 0,2 i blodet før man kjører er lov :S Men what so ever... Jeg kommer aldri til og kjøre i promille uannsett så det er greit nok Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 En av grunnene tror jeg er at folk missbruker denne regelen om at ha 0,2 i blodet før man kjører er lov :S 5989662[/snapback] Missbruker? så det er lov, men egentlig ikke lov? forklar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå