Gå til innhold

Tips om kjøp av båtmotro?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Planer om å kjøpe ny motor til den lille kjekke båten min :)

 

Tenkte på ein 9,9 hk / 15 hk

2 takt/4takt

20 l tank

helst nyer enn 96 mod

 

veit dette er feil plass å spørre.. men om det er nokon som har ein kjekk ein ståande i garasjen som ikkje egentilig har planer om å selge den så hadde det vore supert å fått kjøpt den..

Helst ein pent brukt båtmotor

Når me kjem til pris så helst under 10.000,- kr..

Når du no har lest dette så berre sleng inn nokre ord eventuele tips :) Hadde vore supert, blir gald for all rådgivning eg får:)

 

Mvh

Fredrik

 

 

Edit: Retta skrivefeil

Endret av veitch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan båt har du?

 

Må bare si at det ikke er 2 og 4 trakt, men 2 og 4 takt, men ikke lett å vite hvis man ikke kan det.

Hvis du har liten båt og vil ha en lett motor vil jeg ambefale en 2-takter, (lettere, bedre hvis du kjører litt fort (høyt turtall) og de forurenser mere.)

Det er det jeg vet.

Lenke til kommentar
Hvordan båt har du?

 

Må bare si at det ikke er 2 og 4 trakt, men 2 og 4 takt, men ikke lett å vite hvis man ikke kan det.

Hvis du har liten båt og vil ha en lett motor vil jeg ambefale en 2-takter, (lettere, bedre hvis du kjører litt fort (høyt turtall) og de forurenser mere.)

Det er det jeg vet.

5987843[/snapback]

 

Rette på seg selv før man retter på andre kanskje ?

 

 

 

Hvilken båttype skal motoren i ?

Lenke til kommentar
Hvordan båt har du?

 

Må bare si at det ikke er 2 og 4 trakt, men 2 og 4 takt, men ikke lett å vite hvis man ikke kan det.

Hvis du har liten båt og vil ha en lett motor vil jeg ambefale en 2-takter, (lettere, bedre hvis du kjører litt fort (høyt turtall) og de forurenser mere.)

Det er det jeg vet.

5987843[/snapback]

 

Rette på seg selv før man retter på andre kanskje ?

 

 

 

Hvilken båttype skal motoren i ?

6008033[/snapback]

 

 

Det er ein gammel alufish metall båt :p ca. 15 fot..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hei :)

 

Planer om å kjøpe ny motor til den lille kjekke båten min :)

 

Tenkte på ein 9,9 hk / 15 hk

2 takt/4takt

20 l tank

helst nyer enn 96 mod

 

veit dette er feil plass å spørre.. men om det er nokon som har ein kjekk ein ståande i garasjen som ikkje egentilig har planer om å selge den så hadde det vore supert å fått kjøpt den..

Helst ein pent brukt båtmotor

Når me kjem til pris så helst under 10.000,- kr..

Når du no har lest dette så berre sleng inn nokre ord eventuele tips :) Hadde vore supert, blir gald for all rådgivning eg får:)

 

Mvh

Fredrik

 

 

Edit: Retta skrivefeil

5987815[/snapback]

 

 

 

Hei!!

 

Skal kanskje selge min 9,9 kanskje 15 veit ikkje! tohatsu den har vør under vatn men den er fiksa no eg har brukt den denne sessongen! 99mod. kan seie i frå vist eg skal selge...... i tilfelle skal eg nok ha 8-9tusen

 

:)

tohatsu.bmp

Endret av baat94
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei :)

 

Planer om å kjøpe ny motor til den lille kjekke båten min :)

 

Tenkte på ein 9,9 hk / 15 hk

2 takt/4takt

20 l tank

helst nyer enn 96 mod

 

veit dette er feil plass å spørre.. men om det er nokon som har ein kjekk ein ståande i garasjen som ikkje egentilig har planer om å selge den så hadde det vore supert å fått kjøpt den..

Helst ein pent brukt båtmotor

Når me kjem til pris så helst under 10.000,- kr..

Når du no har lest dette så berre sleng inn nokre ord eventuele tips :) Hadde vore supert, blir gald for all rådgivning eg får:)

 

Mvh

Fredrik

 

 

Edit: Retta skrivefeil

5987815[/snapback]

 

 

Jeg ville kjøpt en tohatsu 9,9/15 2-takter! de er kjempe gode å raske motorer!

Lenke til kommentar
Tohatsu er wannabe Suzuki motorar  :thumbdown:  :p

 

Men klar, er det lommeboka som bestemmer så er jo Tohatsu det billigaste valget.

 

Her er det litt forskjellige motorar, blant anna ein Yamaha 9,9 hk.

7023567[/snapback]

 

 

Så er vel tohatsu bygd på Yamaha?

 

Tohatsu er gode motorer det, har ikke hatt Tohatsu selv. Men kjenner mange som har Tohatsu og de er fornøyde.

Lenke til kommentar
Tohatsu er wannabe Suzuki motorar  :thumbdown:  :p

 

Men klar, er det lommeboka som bestemmer så er jo Tohatsu det billigaste valget.

 

Her er det litt forskjellige motorar, blant anna ein Yamaha 9,9 hk.

7023567[/snapback]

 

 

Så er vel tohatsu bygd på Yamaha?

 

Tohatsu er gode motorer det, har ikke hatt Tohatsu selv. Men kjenner mange som har Tohatsu og de er fornøyde.

7045381[/snapback]

 

 

 

Eg har tohatsu :):w00t: og er veeeeeeeeldig fornøgd!:p:thumbup:

Lenke til kommentar
Tohatsu er wannabe Suzuki motorar  :thumbdown:  :p

 

Men klar, er det lommeboka som bestemmer så er jo Tohatsu det billigaste valget.

 

Her er det litt forskjellige motorar, blant anna ein Yamaha 9,9 hk.

7023567[/snapback]

 

 

Så er vel tohatsu bygd på Yamaha?

 

Tohatsu er gode motorer det, har ikke hatt Tohatsu selv. Men kjenner mange som har Tohatsu og de er fornøyde.

7045381[/snapback]

 

 

 

jeg trodde ikke at tohatsu var bygget på yamaha???!!! :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Både suzuki og yamaha 9.9 er plastikk motorer! yamahaen ser ikke bra ut med speedkablene stikkende 5-10cm på utsiden av motoren selv om det igjen er mer praktisk. men de er også mer utsatt for å bli ødlagt da..... ville valgt enten en tohatsu eller johnson/evinrude og en selva kan også være ett alternativ men dette helst vis du vil ha en mere raceversjon. mercury/mariner har jeg ikke noe erfaring med.

Lenke til kommentar
Bare pass på at du får rett lengde på stammen, du vil få problemer med å få den i plan hvis du har langstammet motor hvis båten skal ha kort, og hvis stammen er kort og båten skal ha lang vil du bare begynne å spinne fordi propellen ikke får nok vann.

7160096[/snapback]

Hehe jobber på et båtsenter der jeg moterte en motor en gammal gubbe hadde med seg.... jeg forsøkte å si til han at han måtte ha langstamme ikke sånn som den han hadde kjøpt en kortstamma! men nei da det gikk så fint at i følge han..... han fikk båten utpå kjørt litt fra brygga og skulle gi på litt men motoren bar spant! :p holdt på å le meg ihjel :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...