koffek Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg kjøpte E-500 igår, og tok en tur i parken idag. Jeg har ikke lært meg å bruke kameraet skikkelig enda, men dette er 4 av bildene jeg tok idag. Samtlige er tatt med kit-linsen (14-45). Jeg har ikke prøvd 40-150 enda.. Väd tycks? Noen tips? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 På det siste bildet er du inne på noe, men det er alt for lavkontrastig. En liten omgang med kurveverktøy (eller kanalmikser osv) for å øke kontrastene litt hadde gjort seg. Det er også litt for mye tomhet i forkant av bildet. Jeg ønsker ingen radikal crop, men ørlite grann mindre i nedre kant av bildet. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg syns det første med den ensomme benken ble kult. Bakgrunnen er litt rotete. Kunne kanskje trenge litt mer punch, men jeg syns det funker fint. Ellers burde du nok blendet litt ned på bildene med de gule blomstene, litt for liten dybdeskarphet der. Akkurat det er litt vanskelig å se på lcd-skjermen eller i søkeren med et nytt kamera. Det er også litt stort, både i oppløsning og filstørrelse. Grattis med kamera. Lenke til kommentar
koffek Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg har et spørsmål ang. det siste bildet ("treet"). Funker det bedre med mørkere himmel? Jeg syns bildet blir litt mer behagelig å se på.. Edit: valgte å ikke ta vekk sykkelen som lå foran treet.. Syns det var litt artig med den der. Endret 27. april 2006 av koffek Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det fungerer nok bedre nå, og jeg liker det nesten kvadratiske formatet. Liker egentlig det bildet der. Skulle ønske jeg så flere her på forumet som utnytter den flotte fargegengivelsen til Olympus E500. Derfor vil jeg gjerne å se mer bevisste fargebilder fra deres side Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du må jobbe mer med svarthvitt konverteringen. Bildene blir for blasse. Bare grått. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Fine bilder, men trengs trenig men siden du har kjøpt E-500, kan du ikke ta noen veldig fargerike bilder? Det er nemlig farger dette kamera er best på, det har en enormt bra fargegjenngivelse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå