Gå til innhold

Legge sammen to partisjoner uten RAID?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
partition magic skal vel klare det

5996834[/snapback]

Forstår jeg deg riktig om du har 2 FYSISKE disker hvor en er partisjonert i 2 partisjoner?

I så filfelle kan du bruke partitionmagic og slå dem sammen. Og RAID har ikke noe med det å gjøre. Hvis du ikke har noe data som du trenger der, kan du jo bare reformatere disken. (slette partisjonene først da)

Har jeg misforstått og du har 2 disker med en partisjon på hver kan du slå dem sammen med RAID 0 eller 1. Eller du kan bruke JBOD, eventuellt spanning.

Lenke til kommentar

Nå har det klikket helt her!

Brukte det partitionmagic..

Skulle sette sammen C og J (samme HD).. så sa jeg at den skulle kopiere J til C for å ikke miste noe.. Men no er C like stor.. og J er der ikke..

Og i Datamaskinbehandling står det at det er 2 partisjoner av den HD-en!

hder3za.jpg

(sorry men fikk ikke til tumbnail.. eller ka enn det heter)

Lenke til kommentar

Start opp partition magic igjen. Du burde da se både c:\ og det ledige området. Velg at du vil utvide c:\, trekk i "stolpen" som er grensen mellom der c:\ slutter og det ledige området starter. Trykk apply, og det burde være fikset.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Tror problemet var at jeg hadde installert partisjon magic på den stasjonen som skulle flyttes *flaut*

Da ble jo den selvfølgelig slettet! *flaut*

Djorde den om til J igjen og satt de sammen.. (da installerte jeg PM på en annen HD...

Dette var litt pinlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...