Exlex Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Dette kan bli innviklet, men prøv allikevel...? Jeg har en linksys wrt54gl router (192.168.0.5). På port 1 står "serveren" min, en athlon 1200 med WinXP og to nettverkskort. Kabelen fra routeren går inn på ett 100Mb-kort fra netgear (192.168.0.2). Det andre kortet er et gigabitkort fra intel(192.168.0.9). Kabelen fra dette kortet går direkte til min Athlon64 maskin som har et d-link gigabitkort(192.168.0.7). I tillegg har jeg en trådløs forbindelse til routeren fra denne maskinen. Problem: Jeg ønsker å kjøre all trafikken til min Athlon64 via serveren, altså både internett og lokalt til serveren, og kutte ut den trådløse forbindelsen (Jeg vil dog beholde routeren til trådløs tilgang til andre maskiner.) Men når jeg setter opp ICS på netgear-kortet sier windows vennlig at det allerede finnes en nettverkstilkobling med IP-adressen 192.168.0.1 (som ICS setter opp kortet med internett-tilgang til), og at det ikke går ann å aktivisere ICS. Men når jeg åpner nettverkstilkoblinger på serveren har jeg bare to tilkoblinger og det er 192.168.0.2 (internett) og 192.168.0.9(gigabit).... De trådløse tilkoblingene får IP fra DHCP på routeren og ligger i range 192.168.0.50 og oppover. Alle andre er satt statisk. Jeg har hatt 19.168.0.1 på ett kort tidligere i serveren, men kan det være det windows mener og hvordan får jeg eventuellt fjernet dette...? På forhånd takk Exlex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå