Dr_Deadmeat Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Jeg skal kjøpe meg et videokamera, og jeg skal også snart ta dykkerlappen så derfor vil jeg gjerne ha et kamera som jeg kan dykke med ned til 30 meter, eventuelt et kamera med et undervannshus slik at jeg kan dykke med det. Et annet krav til kameraet er at det må fungere sånn noenlunde greit over vann også. Takker for alle svar =) Endret 25. april 2006 av an-hjort Lenke til kommentar
Teater Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Tenkte bare å nevne at hvis du tar standard ”open water” lappen har du ikke lov til å gå lengre ned en 18m. Det kan nokk spare deg for litt penger da undervanns husene stiger en del i pris hvis du skal lengre ned en 10-15m. Lenke til kommentar
Dr_Deadmeat Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Okei... takk for tipset =) Men jeg vet fortsatt ikke hvilket kamera eller undervannshus jeg skal kjøpe så det hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg med det... =) Takker for alle innspill Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 kamera bør jo være lyssterkt da, siden lys under vannet er begrenset. Har sett noen gode undervannsbilder med Canon Powershot kamera, men husker ikke hvem (lå en tråd her i akam-forumet). Men uansett bør du se etter en linse som har blender helt til F/2 eller ned til F/1.2. Sjekk også m forhandler før du kjøper om det faktisk er mulig å skaffe dykkerhus til kamera, for det ikke alle det blir produsert til. Lenke til kommentar
Dr_Deadmeat Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 kamera bør jo være lyssterkt da, siden lys under vannet er begrenset. Har sett noen gode undervannsbilder med Canon Powershot kamera, men husker ikke hvem (lå en tråd her i akam-forumet). Men uansett bør du se etter en linse som har blender helt til F/2 eller ned til F/1.2. Sjekk også m forhandler før du kjøper om det faktisk er mulig å skaffe dykkerhus til kamera, for det ikke alle det blir produsert til. 6036674[/snapback] Er Canon Powershot et videokamera eller er det et fotoaperat? Da jeg søkte etter dette kameraet fikk jeg opp et speilrefleks kamera, men jeg vil ha et videokamera. Men takk for tipset =) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Powershot er eit stillbiletekamera ja. Trur det vert lettare å anbefale kamera om du seier kor mykje pengar du kunne tenkje deg å bruke. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Generelt på bilder under vann er det vidvinkel, lysstyrke, makromuligheter og korrigering av hvitbalanse som gjelder. I tillegg til eksternt lys. Men siden du snakker om videokamera har jeg ikke så mye mer å bidra med, da jeg aldri har holdt i et videokamera Lenke til kommentar
Dr_Deadmeat Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Powershot er eit stillbiletekamera ja. Trur det vert lettare å anbefale kamera om du seier kor mykje pengar du kunne tenkje deg å bruke. 6037089[/snapback] Jeg har ikke noe spesielle ønsker om pris, men ikke mye mer enn 10 000 kroner er ønsket mitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå