Knebba Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har just lastet ned easyphp for å kunne kjøre phpfiler lokalt, men hvor skal jeg legge dem? tenkte det var i www mappen, men ingenting skjedde da Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har just lastet ned easyphp for å kunne kjøre phpfiler lokalt,men hvor skal jeg legge dem? tenkte det var i www mappen, men ingenting skjedde da 5987479[/snapback] Dummiespørsmål fra meg (sorry). Har du startet programmet? Og når du skulle titte på filene..kikket du på http://localhost/ Lenke til kommentar
Saiko Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har just lastet ned easyphp for å kunne kjøre phpfiler lokalt,men hvor skal jeg legge dem? tenkte det var i www mappen, men ingenting skjedde da 5987479[/snapback] Det kan hende det helper å lese dokumentasjonen. Dette fant jeg som kan være av interesse for deg: • Save page.Create a new directory in the "www" or use the directory created after the installation : "project1" (can be renamed, of course ). Save the PHP page with ONE of the following extension: php, php3, php4. This is the usual set up of d'EasyPHP. Extensions may vary with your hosting company: don't forget to change the extension if needed. In this example, we choose .php extension: "date.php" • Display of the result. Reminder: AVOID DOING : double click on the written script inside your project directory: you will get an error page. BETTER DOING : launch EasyPHP, connect yourself on "http://localhost" from your browser, open your directory, then click on "date.php". You will see the correct page interpreted by the Apache server. Result look like this : "Current date : Sunday May 13, 2002". Uthevingene er mine Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 (endret) jepp fant ut av det men, prøver å få igang siden min her, men den funker ikke.. webhosten den vanligvis ligger på har gjort det veldig sikkert i php.ini har jeg hørt(web10.nu) men nå får jeg feilmeldinger: Notice: Undefined index: serie in c:\easyphp1-8\www\kekkeny\galleri\filer\hent_serie.php on line 6 linje 6 = $serie = $_GET['serie']; det er ikke alltid den inneholder noe, og det er da feilmeldingen kommer... vet ikke hvordan dere kan hjelpe med det, men jeg kan jo prøve Endret 25. april 2006 av kennteh Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 jepp fant ut av det men, prøver å få igang siden min her, men den funker ikke.. webhosten den vanligvis ligger på har gjort det veldig sikkert i php.ini har jeg hørt(web10.nu) men nå får jeg feilmeldinger: Notice: Undefined index: serie in c:\easyphp1-8\www\kekkeny\galleri\filer\hent_serie.php on line 6 linje 6 = $serie = $_GET['serie']; det er ikke alltid den inneholder noe, og det er da feilmeldingen kommer... vet ikke hvordan dere kan hjelpe med det, men jeg kan jo prøve 5987722[/snapback] Du kan skrive if(isset($_GET['serie'])){ $serie = $_GET['serie']; } da unngår du iallfall feilmeldingen Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 litt underlig, men men... fant ut av noe annet rart også nå. mappen inne i www-katalogen som siden min ligger i, blir automatisk skrivebeskyttet.. noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå