MC2 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hei Leste her at hvis man legger til ob_start("ob_gzhandler") så vil sidene bli lastet ned raskere, men etter å ha testet det (uformelt) virker det som om det motsatte. Hva skal det egentlig være? Er det noen fordel å bruke "ob_gz_handler"? EDIT og LØSNING: Fant ut av det. Jeg hadde glemt å legge til ob_end_flush() på slutten. Nå går det faktisk raskere, virker det som i alle fall. Endret 25. april 2006 av MC2 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Sidene dine blir zippet før de blir sendt, derav mye mindre informasjon(tekst) å sende, derfor raskere overføring. ob_gzhandler sjekker om browseren støtter komprimerte sider, og sender kun siden komprimert dersom browseren din faktisk støtter det, så du trenger ikke tenke på dette. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det noen ulemper med å bruke dette? Alle ønsker vel at siden man lager skal lastes fortest mulig, så da burde vel alle bruke dette? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ikke som jeg vet om egentlig. Jeg bruker nesten alltid output buffering, da det kan øke hastigheten på skriptet med opp til 15% etter hva jeg har hørt. Å komprimere det i tillegg, ser jeg ikke som en ulempe så lenge serveren klarer og har støtte for det. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Er det noen ulemper med å bruke dette?Alle ønsker vel at siden man lager skal lastes fortest mulig, så da burde vel alle bruke dette? 5988863[/snapback] Kompresjon skjer åpenbart ikke av seg selv, så ulempen er økt CPU-bruk. Dog, kjører man bare output-buffer (uten komperesjon) tjener man fort 10-15% uten økt CPU-bruk, men dog med noe økt minnebruk. Endret 25. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 hva er beste måte å lukke ob_start? er det å bruke ob_end_flush() eller ob_end_clean() eller flush()? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 spørs jo hva du vil gjøre. Dersom du bare vil spytte ut ob, og deretter lukke ob, kan du bruke ob_end_flush. ob_end_clean avslutter ob uten å flushe, dvs. du taper alt i ob. flush() alene lukker i ob, såden lukker i ob_start() i det hele tatt. kort og godt. bruk ob_end_flush() om du vil skrive ut alt i ob, bruk ob_get_flush() dersom du vil ha alt i ob i en streng. (ob_get_flush() avslutter ob) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) hva er beste måte å lukke ob_start? er det å bruke ob_end_flush() eller ob_end_clean() eller flush()? 5989913[/snapback] Den beste måten kommer veldig an på hva du skal. ob_end_flush stopper buffering, sender bufferet til klient og sletter det. ob_end_clean stopper buffering og sletter bufferet. ob_flush sender nåværende buffer til bruker. Endret 26. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Skulle bare legge til dette: Det er anbefalt å bruke zlib.output_compression = On, fremfor ob_gzhandler(). Fra php.net: Note: You cannot use both ob_gzhandler() and zlib.output_compression. Also note that using zlib.output_compression is preferred over ob_gzhandler(). Endret 26. april 2006 av eivind_82 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Sist jeg sjekket brukte zlib gz-kompresjon, ergo er det et fett hva man gjør. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Er ikke så ofte du har valget da. Enten har hosten din det på, eller så har de den ikke på. Er den ikke på, bruker du ob_gzhandler, hvis den er på, slipper du dette Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Sikkert ikke store forskjellen nei, men php.net skriver jo: Also note that using zlib.output_compression is preferred over ob_gzhandler(). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Sikkert ikke store forskjellen nei, men php.net skriver jo: Also note that using zlib.output_compression is preferred over ob_gzhandler(). 5989977[/snapback] Joa, men det har nok mest med at det er et sted å endre og ikke x antall php-filer. Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Joa, men det har nok mest med at det er et sted å endre og ikke x antall php-filer. Ja, det har du nok helt rett i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå