sara19 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hei alle sammen! Jeg trenger en bærbar PC som skal brukes til arbeid med informasjonstyper som tekst, tall, grafiske illustrasjoner ( som kart og skisser) og fotografisk materiale. Skal også være nødvendig å håndtere lyd. Hvilke utstyr trenger jeg?? Hva slags Bærbar passer for slik bruk? Jeg skal dessuten jobbe med mange store oppgaver- trenger derfor masse lagringsplass. Den skal ikke være så dyr da Håper på svar Takk på forhånd da! Endret 25. april 2006 av sara19 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det høres jo ut som om du skal bruke en PC til nesten alt mulig rart, og ikke akkurat en unik handling som krever ett unikt oppsett. Det eneste du ikke nevner er vel spill, og det gjør jo at du kan legge mer penger i prosessor og RAM enn ett fancy 3D kort. Men det er uansett umulig å gi råd uten å vite rammer for budsjette ditt. "ikke dyrt" kan jo være hva som helst. Jeg ville tatt meg en tur på butikker der du bor som selger laptoper og se litt. Se hva du synes ser bra ut, notere litt modell navn og priser og høre her hva vi synes om de, eller kan finne noe bedre elle tilsvarende til mindre eller sammen pris. AKIRA Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Du skjønner jeg har som oppgave å finne en PC som skal passe til en student ved høgskolen. Ikke på ordentlig- dette er en skoleoppgave. De har ikke skrevet noe om budsjettet annet enn at det er student, som ikke har mye penger. Det skal være mulig å kjøpe en brukt PC fra andre / tidligere studenter, men da må det følge med verktøy som gjør det mulig for personen å gjøre alt det over. Sitter skikkelig fast. Jeg har søkt litt men har ikke så mye peiling på dette...Tenkte jeg kunne ringe elkjøp eller lefdal....men det er litt for sent.. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Alle PCer kan gjøre det du ber om. Noen gjør det bare bedre. Jeg fille funnet en mellom 6 og 8000 kr. Det er en fin student pris. Sjekk ut ukes tilbudet til Komplett. Det er en Asus maskin der. AKIRA Lenke til kommentar
sara19 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Takker og bukker! :!: Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Takker og bukker! :!: 5988359[/snapback] trådløs antenne, 4 celler batteri er bad, 1.5 timer 8celler 3timer sempron ok budsjett cpu. turion eller pentium-m er cpu for det mobile marked som er laget for å bruke lite strøm, lite varme osv. koster mer sempron=celeron 2 forskjellige cpuer, budsjett cpuer, ati/nvidia skjermkort indikerer at et bedre skjerkmort på bærbare og kan evt spilles tyngre spill med. 200 er lite 900 er best om det er x,1,6 eller 7 fordeller litt om årsmodellen. hd ligger fra 40-120gb, extern hd kan fås kjøpt utenom, samt cool-pad for laptops, stasjonær plass for laptop. www.hw.no prisguide bærbar. bare å se litt rundt en bærbar har plass til 2 ram-brikker/moduler ofte selges en bærbar med 2x256, ikke kun 1x512, vet ikke. fordel med 1x512 da en kan oppgrader uten å fjerne 1x256 etc. en får kjøpt 256,512,1024mb ram moduler. nettverksantenne innebygget i pc er ikke nødvendigvis av bra kvalitet, signal faller ofte ut. en kan kjøpe det utenom i form av usb Endret 26. april 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå