bskarsmo Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det noen som har svar på hvordan dette er mulig? Har opplevd det to ganger det siste året, og begynner å lure litt. Min kone var nede på maskina mi her i går kveld. Får melding fra henne i dag tidlig hvor hun er FLYFORBANNET for å si det mildt (med god frosåelse også). I adresselinja på Internet Explorere var det plutselig kommet inn noen adresser på sexchat sider. Har ingen grunn for å inn på sånne sider,og heller ingen iteresse for det. Prøver etter beste evne å fotelle henne at det ikke er meg som har vært der, men til ingen nytte. Får til svar at hun annonymt har hørt om at dette kun kan skje ved å fysisk skrive inn adressen. Noen som har peil på hvorda dette kan vær mulig? Kjører LimeWire og har opplevd den senere tid at maskina plutselig begynner og jobbe, blir treg og internet går tregt. Dette skjer en stund, plutselig forsvinner dette og normal hastighet oppnås. Kan dette ha noe med dette å gjøre? Løsninger mottas med stoooooot takk. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 det er mest sansynelig et virus som er plassert på din PC, med mindre du har en liten tennåring i hus Har du antivirusprogram og spy search? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 kanskje noe poups eller noe. Eller en har trykket feil på linkene uten å tenke over det, men du trenger ikke skrive urlen fysisk inn i adresselinja for at den skal vises etterpå. Og det er bare dere to som bruker pc-en og som har tilgang til den...? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 forresten. teorien din kone sier at du må skriv edet fysis inn stemmer ikkje, muligens det stemmer i Internett explorer, men ikkje i mozilla firefox verfall. der kommer alle sider du har besøkt også, og det kan være at du med en feiltagelse har trykt på en feil link en eller annen plass på nettet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 nei, tror du har fått noe form for spyware eller lignende prøv å rensk pc-en for det, og hjelper ikke det er det sikkert dama di neida Men du kan sette ned den tiden urlene vises i adresseboksen... Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Må man så må man. Neida må ha vært en popup som har dukket og du/hun har sikkert ubevist trykt på Ja/Ok knappen og vips var det instalert. Instaler Sp2 og du får med Pop Up Blokker. Finnes også andre og mye bedre programmer men jeg bruker den i SP2. Lenke til kommentar
bskarsmo Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Må man så må man. Neida må ha vært en popup som har dukket og du/hun har sikkert ubevist trykt på Ja/Ok knappen og vips var det instalert. Instaler Sp2 og du får med Pop Up Blokker. Finnes også andre og mye bedre programmer men jeg bruker den i SP2. 5987439[/snapback] Har popup-bolcker på i IE, så popups kan det ikke være. Det vil si kan og kan. Ingen ting overrasker meg lengre. Lenke til kommentar
bskarsmo Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 det er mest sansynelig et virus som er plassert på din PC, med mindre du har en liten tennåring i hus Har du antivirusprogram og spy search? 5987374[/snapback] Har riktignok to sønner i huset, men de er ikke eldre enn 4 år og nestemann på snart 5mnd. Så dem skal jeg skåne for dette:-) Lenke til kommentar
Løve Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kan du ikke bare laste ned Spybot - Search and Destroy og Ad-Aware ,oppdatere dem og scanne og så fjerne det du finner? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) det er mest sansynelig et virus som er plassert på din PC, med mindre du har en liten tennåring i hus Har du antivirusprogram og spy search? 5987374[/snapback] Har riktignok to sønner i huset, men de er ikke eldre enn 4 år og nestemann på snart 5mnd. Så dem skal jeg skåne for dette:-) 5987485[/snapback] Folk er tidlig ute for tiden hehe. Hvilke nettleser har du? EDIT: så at du skreiv IE. Endret 25. april 2006 av vegis Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Du har helt klart fått et virus/trojaner som flere her har påpekt. Det holder å besøke en webside for å uhumskeheten inn. Det er ikke alltid det kommer et pop-up vindu. Og mange av disse infiserer/installerer seg uavhengig av om du klikker på Ok eller Cancel. Det kan også ha kommet med program lastet ned med Limwire. og de putter selv inn URL-en i adresselinjen på IE. Scan med flere antivirusprogram, anti-spionprogram m.m. Slå av ActiveX i IE. Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Hvorfor kan du ikke bare si at hvorfor f**n skulle du bruke tid og penger paa sexchat paa internett naar du har alt du trenger innom husets fire vegger!? Hvis ikke det gaar saa skyld paa virus/worms/popups eller at det har vaert ganske kraftig solvind-straaling den siste tiden (som sannsynligvis foraarsaket problemene). Endret 26. april 2006 av ofredstie Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hvorfor kan du ikke bare si at hvorfor f**n skulle du bruke tid og penger paa sexchat paa internett naar du har alt du trenger innom husets fire vegger!? Hvis ikke det gaar saa skyld paa virus/worms/popups eller at det har vaert ganske kraftig solvind-straaling den siste tiden (som sannsynligvis foraarsaket problemene). 5989333[/snapback] :!: Lenke til kommentar
berxter Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Og så må du ikke glemme at det er et par her på forumet som med glede leser en HijackThislogg... Bernt K Lenke til kommentar
ofredstie Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Er det noen som har svar på hvordan dette er mulig? Har opplevd det to ganger det siste året, og begynner å lure litt.Min kone var nede på maskina mi her i går kveld. Får melding fra henne i dag tidlig hvor hun er FLYFORBANNET for å si det mildt (med god frosåelse også). I adresselinja på Internet Explorere var det plutselig kommet inn noen adresser på sexchat sider. Har ingen grunn for å inn på sånne sider,og heller ingen iteresse for det. Prøver etter beste evne å fotelle henne at det ikke er meg som har vært der, men til ingen nytte. Får til svar at hun annonymt har hørt om at dette kun kan skje ved å fysisk skrive inn adressen. Noen som har peil på hvorda dette kan vær mulig? Kjører LimeWire og har opplevd den senere tid at maskina plutselig begynner og jobbe, blir treg og internet går tregt. Dette skjer en stund, plutselig forsvinner dette og normal hastighet oppnås. Kan dette ha noe med dette å gjøre? Løsninger mottas med stoooooot takk. 5987325[/snapback] Sjekk ut denne linken: Kill Bill's Browser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå