Fedje Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei. Jeg bare lurer på noen små ting. Hva er egentlig forskjellen på dette kabinettet og dette kabinettet? Så lurer jeg på om dette minnet vil funke bra, eller om jeg bør finne noe med høyere MHz? Det siste jeg lurer på er om det er veldig stor forskjell på dette og dette skjermkortet? Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Vis jeg husker rett, er forskjellen mellom 810 og "Vanlig", at 810 er ferdiglagd for BTX. BTX trenger du ikke, så ta vanlig du. ---- Jeg kan ikke si om minnet er bra, før jeg vet hvilken plattform du skal bruke, men tipper det er AMD, minnet er bra for AMD. Du trenger ikke høyere mhz untatt visst du planlegger å klokke. Et raskt overblikk forteller meg at det siste skjermkortet har bedre fabrikk-klokk. Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Ok, da trenger jeg egentlig bare hjelp til å finne ut hvor stor forskjellen er på de to skjermkortene. Har før kjøpt en "billigutgave" av et kort og jeg var ikke helt fornøyd etter kjøpet. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) XFX skjermkortet var jo spinndyrt i motsetning til andre 7900GTX! Er jo umulig verdt den prisen. EDIT: Var visst bare komplett som tok en blodpris på kortet.. Koster ned mot 4700,- andre steder. ( shg.no) Vet ikke hvordan det er med fraktpris der, men.. https://prisguiden.no/product.php?product_id=42523 Endret 25. april 2006 av Markaren Lenke til kommentar
Fedje Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Jeg bare bumper tråden i håp om å få svar på om det er veldig stor forskjell på skjerkortene. Da dette betyr en del for meg. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Den beste løsningen er vel å kjøpe det billigeste 7900GTX kortet for så å klokke kortet selv.. Da vil du få en høyere klokk og ytelse enn et ferdigklokket fra XFX.. Om det ikke er et problem å miste garantien da.. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 gt, gtx, gtx xxx har alle 100% samme cpu, noen cpuer er bedre ut fra produksjon, da gtx versjonene, iallefall xxx yter maks så yter gjerne en gt 70%. en gt har rekort på fra 450-til 800mhz med luft. eneste fordel er 512 ram, kjøler, Hvis en ikke kan Oc så er mhz en fordel, ellers så er det samme cpu som sagt. og du brenner deg ved å betale dobbelt for samme cpu, bare så det er sagt, men du får jo ram,kjøling,mhz på kjøpet. da du ser de har samme kjøler så er det tabu å betal 1000kr mer, for identisk kort, det kan du gjøre når du får kortet, følger til og med cd- som viser hvor mye en kan stille opp mhz på kortet før det skulle være et problem. dvs du kjøper 650mhz og kan ta det opp til 700mhz hjemme. istedenfor å betale 1000kr pluss fordi det er forhåndsgjort, en betaler kriminelt mer for de få mhz som nærmer seg slutten av hva en cpu-type klarer. fordi det blir mellom diamanter og grus. ellers så er alle 7900 gt uslipte diamanter. er bare å feste en zalman vf900+ og voltmodde med maling. fra clas olson. her betaler en 500 kr extra utenom skjerkortet for oc mulighetene. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 pizzafordi: Det heter faktisk GPU. Grapick(vet ikke hvordan jeg staver) Prosessing Unit. Men gå for den billigste du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå