Skavhaug Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 FØrste gangen jeg skulle boote pc'n så kommer det " Disc boot failure, set in the system disc and press enter" hva gjør jeg da? Takker på forhand alle svar Lenke til kommentar
.dat Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 A. Han finner ikke hardisken din B. Han finner ikke windowsen din Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 C. sett i windows disken og forsøk å reparere Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) D. Ta ut USB-pennen hvis maskinen(windows) har startet før.. Endret 25. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Er ikke OS på Maskinen, og den finner HDD Lenke til kommentar
.dat Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ikke så rart at det kommer "Disc boot failure, set in the system disc and press enter" da, når du ikke har noe OS. Om det er en xp plate du prøver og boote, sett first boot device til cd-rom i bios. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Ikke så rart at det kommer "Disc boot failure, set in the system disc and press enter" da, når du ikke har noe OS. Om det er en xp plate du prøver og boote, sett first boot device til cd-rom i bios. 5987290[/snapback] Hvordan gjør jeg det? Hovedkortet er A8N sli premium. EDIT: Jeg fikk til å sette first boot device til cd rom i bios, men samme feilmelding kommer fortasatt opp Endret 25. april 2006 av Skavhaug Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Når Pc'en starter , og du har plata in cd rom, så følge med, for da får du en kort meldning om å trykke en tast for at den skal starte fra cd'en. Da trykk en tast. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Når Pc'en starter , og du har plata in cd rom, så følge med, for da får du en kort meldning om å trykke en tast for at den skal starte fra cd'en. Da trykk en tast. 5987642[/snapback] Jeg gjør det men det sjer ikkeno Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Når Pc'en starter , og du har plata in cd rom, så følge med, for da får du en kort meldning om å trykke en tast for at den skal starte fra cd'en. Da trykk en tast. 5987642[/snapback] Jeg gjør det men det sjer ikkeno 5987773[/snapback] Har du en bootable plata da? eller har du kontrollert at cd rom fungerer ? eller har du kankje en tastatur på USB ? koble i så fall på en ps2 utgang, tastaturen blir ikke registrert. Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Når Pc'en starter , og du har plata in cd rom, så følge med, for da får du en kort meldning om å trykke en tast for at den skal starte fra cd'en. Da trykk en tast. 5987642[/snapback] Jeg gjør det men det sjer ikkeno 5987773[/snapback] Har du en bootable plata da? eller har du kontrollert at cd rom fungerer ? eller har du kankje en tastatur på USB ? koble i så fall på en ps2 utgang, tastaturen blir ikke registrert. 5987867[/snapback] Bios finner cd-rom, ser det i bios. Den finner også hd Alt skal være kobla riktig Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Joda men tastaturen da, hvis den er koblet på usb så reargerer ikke om du trykker en tast eller 100. Så kankje det er bare det. Tastaturen kobler du til usb seinere. Men til å starte koble på en ps/2 utgang, eller finner en gammel (tastatur) ein. edit: ja sorry du har vært i bios allerede så det er ikke det. Endret 25. april 2006 av wiberos Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Er det en orriginal Windows CD? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Vi går ut fra at du har en av det som PerB bemerker , sant? har du cd rom her da? Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Vi går ut fra at du har en av det som PerB bemerker , sant? har du cd rom her da? 5988263[/snapback] Det står second master når jeg går inn på den menyen du vist Endret 26. april 2006 av Skavhaug Lenke til kommentar
Skavhaug Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Nå har jeg satt jumperen på cd rommen til slave Men da står det at cd rommen er second slave i bios Endret 26. april 2006 av Skavhaug Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Nå har jeg satt jumperen på cd rommen til slave Men da står det at cd rommen er second slave i bios 5990729[/snapback] Det jeg ønsket med å henvise til det ,var kun å bekrefte at cdrom er faktisk registrert. I tilfelle hvor du har 2 cdrom koblet på , la oss si IDE2 , på samme kabel så vil det komme opp i det meny , og deretter du kan angi der hvilket av dem som skal væra den som boote , det vil si, hvem er dem som er med når du angir enheter i Boot device priority. Nå ,hvis du har kun en cdrom som er koplet på IDE 2 port , på enten av kabelen så skal du ha jumper på som master. Det er greit å ha et system allerede nå , slik at seinere tilkopling av enheter vil gå på en logisk rekefølge. Det samme gjelder for floppy (kankje du vil ha 2 stk.) og det samme gjelder for hardiskene på ide portene. På Boot device priority i bios, bildet skal væra ca den: -1st Boot Device----------[ Removable ] det er greit å ha den der. -2nd Boot Device----------[ CDROM ] -3rd Boot Device--------- [ Hard Disk ] for den 4th er ikke så viktig enda vel. Siden det er mye som kan gjøres feil, anbefaler at du kobler fra Sata2 disken din, kobler Cdrom til en av IDE portene ( du har ikke en sata cdrom vel?) som master hvis det er bare en , tilbake stille Bios med ...set defaults settings...., set in settings for boot device priority som forklart og prøve å boote. Ta det derfra og gå oppover. det er en del andre rariteter i den biosen men vi tar det etterpå. Endret 26. april 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå