kremt Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg kjørte forbi, og ja, det var lov å kjøre forbi der. Man kan ikke si at Bil A brukte blinklys da venstre lys bak var defekt på Bil A. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er ganske sikker på at det er han andre sin feil, siden han har vikeplikt for deg siden du kjørte forbi. I tillegg manglet han påkrevd retningslys, og dermed kunne du vertfall ikke vite at han skulle krysse veien. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) huff, hørtes ikke bra ut... Det kan bli spennende å høre hvem som får skylda.. om den ikke blir delt da ? ;p Dette kan nok tippe begge veier. edit: holdt på å gjøre det samme selv på mc en gang.. girte ned og klemte på gassen.. men fikk pressa meg frem såvidt da. Gammel kjerring i en polo som lå i 30 bortover vegen, skulle visst plutselig svinge ja. Endret 14. juli 2006 av espennyh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 huff, hørtes ikke bra ut... Det kan bli spennende å høre hvem som får skylda.. om den ikke blir delt da ? ;p Dette kan nok tippe begge veier. 6492019[/snapback] Nei krasj er ikke morsomt akkurat Setter en skikkelig støkk i en for å si det sånn Men jeg er enig i at det kan tippe begge veier, absolutt. Men får bare håpe det beste, frykte det verste, sånn som jeg alltid gjør uansett hva jeg driver med i livet Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Gjett om et kræsj setter ett støkk i en! Traff på et rådyr for litt over en uke side. Selv om det er et lite dyr i forhold til en elg skal jeg si deg jeg skvatt! Har vel også vært et par nesten ulykker på mc også. Kjører der jeg veit folk har vikeplikt for meg osv. noe som ikke er så lurt på mc som det er med bil (mindre farlig med bil i hvertfall) Men, lykke til får du ha uansett! Endret 14. juli 2006 av espennyh Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 (endret) Stakkars bilen ser jo så stusslig ut også der den står :cry: Endret 14. juli 2006 av kremt Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Har du fiksa prisoverslag for skadene? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 Har du fiksa prisoverslag for skadene? 6492917[/snapback] Nei, får se hva forsikringen sier først. Men det blir nok `dyrt` Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Tror nok du får skylda i den saken her gitt.. Forbikjøring i kryss er vel ikke lov uansett mener jeg å ha lest... Men kan virke formildende for din del at han andre ikke hadde blinklys... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Tror nok du får skylda i den saken her gitt.. Forbikjøring i kryss er vel ikke lov uansett mener jeg å ha lest... Men kan virke formildende for din del at han andre ikke hadde blinklys... 6527972[/snapback] Er ikke kryss, er en privat avkjøring. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 Då er det vell ikke mye å tenke på, er ikke et vegkryss, men en avkjørsel, og da er det bilen som skal inn som har vikeplikt om det skulle komme noen helt opp på siden. Dessuten å kjøre med defekt lys er ikke noe bra når man havner i en forsikringssituasjon, iallefall her hvor jeg bor er purken veldig nøye om de oppdager en bil med defekte lys. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2006 Ja jeg vet ikke enda, er langt fra sikker hvertfall, dette kan bli dyrt for meg. Men det får jeg se når svaret fra forsikringen kommer. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. juli 2006 Del Skrevet 23. juli 2006 (endret) Då er det vell ikke mye å tenke på, er ikke et vegkryss, men en avkjørsel, og da er det bilen som skal inn som har vikeplikt om det skulle komme noen helt opp på siden.Dessuten å kjøre med defekt lys er ikke noe bra når man havner i en forsikringssituasjon, iallefall her hvor jeg bor er purken veldig nøye om de oppdager en bil med defekte lys. 6541199[/snapback] Jeg er enig. Hvis det stemmer at venstre baklampe/blinklys var defekt på den andre bilen har du en 90% sikker sak, mener nå jeg. Han ga ikke signal for å svinge, han kjørte uten reglementert lys, og du hadde lov til å kjøre forbi. Uansett, lykke til! Endret 23. juli 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Ztaal3 Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 vet ikke helt hvordan reglene er når det gjelder forbi kjøring, men en kompis hadde nesten helt samme greia, kjørte forbi å blei pressa av veien, huske ikke hvordan det endte... vet det er kjipt å krasje, flippa selv en ignis rundt i alle himmelrettninger... klarte av en eller anna merklig grunn å komme meg uskada ut av det... fikk ett så på lille fingeren men er nok enda kjipere med sin egen bil, får håpe dette ender i din favør... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå