spaltcha Skrevet 26. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2009 (endret) Innbrenning slik du forklarer det vil ikke normalt bli dekkt av garanti,men du kan høre hva Panasonic sier. Prøv å kjør en 24t hvitvask fra meny eller DVD for å berge skjermen. Ta å opprett en NY tråd i tv-apparater,mulig du får mere hjelp og flere som leser innlegget. Lykke til Endret 26. mars 2009 av spaltcha Lenke til kommentar
Bruker-161582 Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Hei, skal nå kjøpe meg ny 32" tommer. Har sett litt på zepto sin. http://www.zepto.no/Shop/LCDTVDetailsV2.aspx?lcdtvid=1043 Er den grei, eller noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
mago Skrevet 2. august 2009 Rapporter Del Skrevet 2. august 2009 TEST... A plasma screen: subjection to burning Lenke til kommentar
FemtiNi Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Hei har tenkt å finne meg en stor bra TV ca 50 tommer, men lurer på hva forsjellene på LCD, LED og Plasma er? Har det veldigt mykje å si? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Sjekk denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. august 2009 Rapporter Del Skrevet 21. august 2009 Innlegg fra en tilsvarende tråd er flyttet over i denne. Da forumet kategoriserer innlegg etter når de ble opprettet kan det forekomme at noen innlegg ikke ligger i kronologisk rekkefølge. Husk å bruke, søkefunksjonen før opprettelse av nye tråder. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. september 2009 Rapporter Del Skrevet 20. september 2009 38. tilføyd 10.09.06. Takk av EvoZResponstid (oppdateringsfrekvens) er også et nøkkeltall man bør se på men vær skeptisk, her også er det forskjellige måter å responstid på. Noen kjører gjennom Rød>grønn>blå, noe som vil gi et høyere tall, i mens noen kjører som kun fra sort>hvit som følgelig tar kortere tid. Be om en demostrasjon i butikken, gjerne en fotballkamp (som sies å teste reponstid på det beste). I dette punktet fremstår Responstid og Oppdateringsfrekvens som det samme. Opdateringsfrekvens forteller hvor mange ganger i sekundet en TV klarer å ta i mot nytt bilde. Responstid sier kun hvor fort TV-faktisk klarer å skifte bildet. Det er faktisk en vesentlig forskjell.... Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 22. november 2009 Rapporter Del Skrevet 22. november 2009 Nå vekker jeg liv i en gammel tråd her, jeg er forvirret!!!! Det er ganske enkelt, dette er de 2 tv'ene det står mellom, hvis noen har et bedre forslag til ca. samme pris (+/- 1000) rop ut!! Tv'ene det står mellom er: LCD og Plasma Hovedgrunnen til tv kjøp, er PS3 =) Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Har en Samsung lcd med en common interface, hva brukes den egentlig til? Kan jeg kjøre canal digital kortet som står i tuneren inn der, og få de ekstra kanalene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. november 2009 Rapporter Del Skrevet 23. november 2009 Nå vekker jeg liv i en gammel tråd her, jeg er forvirret!!!! Det er ganske enkelt, dette er de 2 tv'ene det står mellom, hvis noen har et bedre forslag til ca. samme pris (+/- 1000) rop ut!! Tv'ene det står mellom er:LCD og Plasma Hovedgrunnen til tv kjøp, er PS3 =) En betydelig forskjell er at LCD-en er FullHD mens plasmaen er HDready. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 (endret) Er smått usikker på hvorvidt spørsmålet mitt hører hjemme i denne tråden eller ei, men da jeg føler at problemet mitt er akkurat trivielt nok til ikke å "fortjene" en egen tråd, sjanser jeg på å spørre her: Er det en veldig spesiell grunn til at Panasonic TX-L32C10E IKKE har støtte for Riks-TV, selv om den har innebygd dekoder? Jeg prøver å få den til å fungere med et kort fra Riks-TV. Har CAM-modul, og TV-en støtter jo DVB-T (eller hva det nå heter), så jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være et problem. Finner som antydet ikke TV-en blant "støttede TV-apparater" på Riks-TV sine hjemmesider. På forhånd takk for all hjelp Endret 24. november 2009 av Raspeball Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Vil bare belyse temaet LED-TV, som er samme betegnelsen på to typer teknologi, og som er vidt forskjellig. Kant-LED (edge LED) Lysdioder i ytterkant av skjerm til å belyse LCD-panelet. Dette tillater produsentene å lage tynnere TVer, gjerne 3 cm tykke. Fordel? Tynnere TV Bak-LED Lysdioder i bakkant av TV for å belyse LCD-panelet. Det er en erstatning til den tradisjonelle CCFL-belysning, og vil gi mye bedre svartnivå ettersom lysdiodene kan slås av i de områder hvor det skal være svart. Ved CCFL må lyset være på konstant, noe som vil gi en lysskjær selv om TVen er svart. Fordel? Bedre kontrast (svartnivå) Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Var innom Elkjøp Megastore på Ullevål forleden og kikket på TVer, deriblant en Panasonic G10. Det må ha vært noe med lysforholdene, for TVen så helt forferdelig ut - grått og livløst bilde nesten uten kontrast. Det var trist å se for en plasma-eier som meg selv hvor utrolig elendige plasma-TVene så ut i forhold til f.eks. LED-TVene til Samsung. Forstår godt at plasma selger dårlig når det er sånn det skal være! Ikke det at det påvirker mitt valg av TV, Samsung-plasmaen her i huset er som et familiemedlem Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg og to venner jeg bor sammen med skal gå til innkjøp av en ny tv. 42" Vi står fast mellom plasma og lcd. Tv'en kommer i hovedsak til å bli brukt til å se på Premier League og vanlig tv, samt koble pc'en opp med tv'en og se film og litte grann Fifa-spilling. Ut i fra dette, ville dere anbefalt plasma eller lcd? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Prisklasse? skal dere ha billig så velg plasma uten tvil: superbra til sport pga responstid Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 Takk for innspill. Det blir rundt 5000,- Vi er studenter alle sammen og har ikke lommene fulle av cash for å si det sånn. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 28. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2010 da er det plasma uten tvil du skal ha. men husk du får en OK tv men ikke god tv til den prisen. Prøv å fin panasonic eller LG Lenke til kommentar
eiks Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 Trenger litt hjelp.. Blitt helti villrede på hva jeg skal kjøpe.. Har rundt 10' i budsjett, og skal ha en tv til mest tv-titting, gjerne sport og film og noe film via PS3 Noen som har noen gode tips til hva? har sett litt på bla LG SL9000 serien.. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 https://prisguiden.no/produkt/125298 Panasonic G20. 46". Lenke til kommentar
eiks Skrevet 9. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2010 https://prisguiden.no/produkt/125298 Panasonic G20. 46". Sitter forresten i ett ganske så lyst rom, med ett svært vindu mot solnedgangen! Er vel ikke noen kjempe fordel med plasma da?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå