B4stian Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Men får du en 40' med god kvalitet til 6k? Du får en helt grei tv, men legger du på 1.000 kr. og tar 37" av PV70 får du en mye bedre tv. Tror du ville blitt veldig skuffet hvis du så de to tv'ene ved siden av hverandre og du hadde gått for Samsung'en. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Benyttet meg av tilbudet jeg.. fra før av har jeg hatt en 28'' eldre tv, og er ikke veldig kresen egentlig håper jeg blir fornøyd med denne, og det tror jeg nok Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 12. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2008 Er dette en bra TV? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Er 52", men den er forsåvidt ganske billig til å være det. Noen som har erfaringer med denne TVen? Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Det ser ut som om denne tråden frekventeres av ytterst kompetente personer. Kan jeg få be om en kort vurdering av denne? http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1804048 Mye TV for pengene? Ser at kontrasten oppgis til 15 000:1 og at det er en Samsung. Så var det dette med den egentlige kontrasten etc... Jeg er en sånn type som vil bli lurt trill rundt i butikken Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Det er absolutt en tv som gir mye for pengene, men nye modeller er lansert - derfor den selges såpass rimelig. (men de nye koster jo vesentlig mer) Hva skal du bruke tv'en til? Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Nær sagt alt mulig... Jeg ser fotball, hockey, nyheter og et og annet program på Discovery etc. Ungene ser tegnefilmer og diverse barnefilmer. Fruen ser litt på serier. Vi ser ikke så mye på film egentlig, men det blir en og annen. Synes prisen er høy nok, jeg :!: Jeg trenger ikke siste nytt på TV fronten, tror jeg da. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen. Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen. Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr. Takker for tipset, men vi sitter ganske nært til tv'en, ca 3 meter. Er ikke 42" litt i drøyeste laget da? Burde kanskje vurdert 37" varianten? Endret 16. juni 2008 av Ravis Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen. Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr. Takker for tipset, men vi sitter ganske nært til tv'en, ca 3 meter. Er ikke 42" litt i drøyeste laget da? Burde kanskje vurdert 37" varianten? Vel, det er en smaksak. Selv sitter jeg ikke noe lengre unna og en 42" synes jeg er helt passe, mens min kollega sier han ikke kunne hatt større enn 37". Ta turen innom en butikk og se forskjellen - det ville jeg gjort. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Da ville jeg nok heller valgt en plasma som er et mye bedre kjøp sålenge man ikke er veldig ivrig på databruk på skjermen. Panasonic 42" PX80 til 7.950 kr. Nå har jeg lest litt og fått øynene opp for bruksområder etc. PC-en min står på andre siden av veggen, så det kan absolutt bli aktuelt å koble denne opp til tv'en. I tillegg sysler jeg med tanken med å kjøpe et mediasenter å koble hele sulamitten sammen. Jeg regner nesten med at Samsung'en da vil passe behovet mitt bedre da. Beklager forresten at jeg sporet av denne flotte tråden.. Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 21. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Har et lite spørsmål. Er dette tv her bra for spilling og se på film på? Edit: Skal spille med ps3 på den http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Endret 22. juni 2008 av langkaas Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 7. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2008 Galvanisk skille, er det noe antenne greier, eller må jeg ha det? Skal ikke se på noe TV programmer, siden jeg ikke får inn signaler etter det derre Riks-TV tullet kom ut. Så jeg kommer vel ikke til og trenge det når jeg kun skal bruke LCD tv'en til bare PC/PS3/X360 og DVD/Blu-Ray? Lenke til kommentar
UGP Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 ser at det har kommet 32" full hd tv'er, men trodde at man måtte ha over 42" for å få full hd, er det store forskjeller på 42" full hd og 32" full hd? Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 10. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2008 32 " tver har også full hd Det trur jeg de har hatt en god stund nå Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2008 28. Jeg anbefaler personlig en overspenningsvernstikkontakt. Jeg bruker en fra Belkin som jeg har koblet Tv-en, Xbox360s, DVD spilleren og surroundsettet til. Da er du sikret mot overspenningsfeil. Dette skjer gjerne hvis lynet slår ned på ett eller annet. Dette hjelper vel kun dersom stikkontaktene er jordet. Et overspenningsvern må jo ha et sted å sende surge'n. Siden det stort sett er kjøkken som har jordede stikk, er vel nytten ift lyn marginal? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 7. august 2008 Rapporter Del Skrevet 7. august 2008 Kunne ha tenkt meg en 37" til rundt 9-10 000 kroner. Bruksområdene er hovedsakelig Xbox360/Wii og film/tv-titting. Noen som har tips til noe bra? Plasma eller LCD er rimelig ubetydelig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Panasonic sin PX80 i 37" får du vel til unedr 9.000 kr. nå og den er en av de bedre rimelige plasmaskjermene. Den knuser jo det meste som er når det kommer til sortnivå, så til film og litt spilling burde den være idéell. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. august 2008 Rapporter Del Skrevet 8. august 2008 Står i så fall mellom PX80 og kdl-40w4000. Noen idéer? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. august 2008 Rapporter Del Skrevet 20. august 2008 Hører at plasma er bedre til tv-titting mens lcd er bedre til spilling på pcen og sånn. Jeg tenker på en ny tv og bruker den hovedsakelig til tv/film titting, ser ganske mye på film og har tenkt til å skaffe et ordentlig hjemmekino anlegg. Men det der med innbrenning i skjermen høres litt skummelt ut, at hvis jeg glemmer tven på så kan den bli ødelagt og sånn. Er plasma helt ubrukelig til pc? Sånn litt spilling av og til bare. Slik jeg har fått intrykk av gir jo plasma mer for pengene. Lenke til kommentar
Pus_1808 Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hva er "viktigst"; Full HD eller god kontrast? Begge disse tv-ene koster per dags dato 5995,- og er 37" Hitachi med full HD: Hitachi 37'' Spesifikasjoner for Hitachi 37" LCD-TV L37V01E Type TV LCD Skjermstørrelse i tommer 37 Oppløsning 1920x1080 Normal oppløsning 1080p Lysstyrke (cd/m2) 500 Kontrast 800:1 Responstid (ms) 8 Bildeformat 16:9 Fargesystem PAL/SECAM Innebygget tuner 2 Komponent video 1 HDMI kontakt 2 HDMI med HDCP 2 Scartkontakter (totalt) 2 Scart med RGB 2 S-video kontakt 1 PC-inngang via VGA Samsung med 10 000:1 kontrast: Samsung 37" Spesifikasjoner Skjermstørrelse 37" HD-klar Ja Full HD Nei Oppløsning 1 366 x 768 Lysstyrke 500 cd/m² Super Clear Nei LED Smart Lighting Nei Dynamisk kontrast 15 000:1 Wide Color Enhancer 2 Nei Movie Plus Nei Bildeformat 16:9 Betraktningsvinkel 175/175 DNIe™ Ja 100Hz Motion Plus Nei Scart 2 PC-inngang (D-sub) 1 HDMI 2 I spesifikasjonene på samsungs hjemmeside står det 15 000:1 i kontrast, men det er nok bare 10 000:1 (dvs, det er det som er skrevet alle andre plasser) Begrunn gjerne svaret;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå