Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

FlatTV (LCD Plasma): Kjøp- og tips guide

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung LED er kjent for å slite med input lag. Du kan halvere den ved å sette den på "game mode" og slå av alt annet prosessering av bildet (usikker på om dette gjøres automatisk på game mode).

Ser man bort i fra input lag, er det sikkert en kjempeTV. Jeg så på 7-serien for litt over et år siden, og synes den var bra på bevegelse, men jeg ble sjokkert over hvor stor input lag var på den. Dessverre en verdi de aldri oppgir - man får gjerne fra grått-grått eller sort-hvitt, og 2-12ms, mens input lag ligger på 150-400ms.

Lenke til kommentar

Saken er at kjører du for eksempel feil oppløsning og TV-en må skalere fortløpende vil du få en viss forsinkelse uansett.

Men så lenge kildene (PS3/Xbox360/PC) støtter de samme oppløsningene som TV-en, så er det vel ingen skalering i bildet (beklager ordspillet). Jeg koblet til min gamle Tatung LCD-TV for å sammenligne, og den er utvilsomt raskere enn Samsung LED-en.

Eeeh, har jeg sagt noe annet?

Lenke til kommentar

hei :)

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/32HS2244/thomson-32-lcd-tv denne tv-en. Er den noe bra? tenkte å kjøpe en tv til å ha på soverommet, 32" er passe størrelse synes nå jeg :) Det blir mest film og litt spilling (lillebror har noen spill, altså), og etterhvert blir det tv når vi får råd til det.

Er det ok bilde og lyd i den? Lett å koble opp osv? Er helt ny, kan ingenting om hva som er bra eller ikke. Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar

hei!

Er nesten lurere å lage egen tråd enn å poste her, derfor du ikke har fått svar :).

Den tven der er det absolutt beste kjøpet om du vil bruke maks 2K på en tv, da den inneholder svært mange tilkoblingsmuligheter vs andre tver til samme pris. Også helt decent bildekvalitet. Ble solgt til 3995,- i fjor høst.

Har du mer penger å bruke, finnes det andre alternativer, feks http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/TXL32C3E/panasonic-32-lcd-tv-tx-l32c3e

NB: Jeg jobber som ansatt i elkjøp.

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/40PFL8605H/philips-40pfl8605h-40-led-tv

Hva tycks? For det meste til min far som ser MYE TV (kjekt med Ambilight hvis det faktisk demper stresset på øynene), men også til meg som ser en del film, og 3D kommer til å bli en del av dem, som TV da klarer med en tilbehørspakke.

Pappa satte en makspris på 4.000, men jeg tror han kommer til å bli skuffa, da man ikke få så mange 42-tommere til den prisen med bra bilde.

Han har nå en 5 år gammel 32" Sony Bravia til 10.000, jeg tror bildekvaliteten på den vil holde 4.000-TVene idag.

Jeg skal innrømme jeg foretrekker Philips, og jeg mener at Samsung lager mye billigdrit som ikke skal inn i min stue!

Anything?

Lenke til kommentar

For å være ærlig så er det jeg som higer etter 3Den, jeg er Philips-mann, han har også likt Philips.

Jeg vil gjerne ha Ambilighten, synes det er behagelig å se på, og dermed er det et ønske.

-Ambilight

-3D

-LED

-Minst 37, helst 40

-Greit bilde til prisen, må ikke overstige 8.500,-

Klarer du det, som har mer innsikt enn undertegnede? :)

Lenke til kommentar

42PFL7676 vil da være min anbefaling. Denne får til til 8995,-, som er 1000,- under "standardmodellen" 42pfl7606. 7676 har samme bildebehandling som i de dyreste modellene til philips, 600Hz CMR, mens 7606 har kun 400Hz.

Den har 3D, ambilight og er 42" :).

Du bryter budsjettet, men det er det verdt etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...