edds Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hei folkens! Spilte Judge Dredd spillet her forleden, og fant ut etter litt surfing at spillet+filmen er basert på en tegneserie. Tegneserien var påståelig bra, men at B filmen som ble laget (1995, med Sylvester Stallone) var en veldig dårlig gjengivelse av serien. Jeg har helt siden jeg kom borti spillet tenkt at denne storyen har enormt potensiale - kanskje de lager en remake engang? Anyways, det jeg lurer på, er om noen av dere har lest tegneserien? Så at man kunne kjøpe hele første del på Amazon for en billig penge, og jeg vurderer det sterkt. Noen som har noen erfaringer med serien? Ed Endret 25. april 2006 av edds Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Oj...er jeg blitt så gammel. Trodde det var noe alle viste at dette var en rellativt stor og kjent tegneserie. Men når jeg tenker meg om så snakker vi vel både 90 og 80t allet hvor den hadde sin storhetstid. Den er i sorthvit, og er ganske rå og brutal. Den er ikke ment for barn. Og man må vel også være litt opp i årene for å sette pris på streken. Faktisk husker jeg mitt første møte med Judge Dredd som 7 - 8 åring rundt 84 - 85. Og den skremte vannet av meg. Turte bare bla noen få sider for bilde var så sterkt. Så kom jeg tilbake til Judge i tennårene og satte mye mer pris på den. Men man må jo være en sci fi fan for å like den. Filmen var ikke sann til serien, men den de som designet miljøet, kjøretøyene og alt i bakgrunnen hadde gjort en knall jobb. Den største fy fy filmen gjorde var at man så Judge Dred uten hjelm...det skjer så å si ALDRI i tegneserie. Tror det bare skjedde engang. AKIRA Lenke til kommentar
edds Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Aha, takk for oppklarende post Er bare 15 år selv, så tegneserien er ikke så kjent for meg. Har lest en del om det følsomme hjelm/ikke hjelm-temaet på div. forum også. Mulig jeg bestiller første del da, rundt hundrelappen på Amazon. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Judge Dredd som tegneserie er GENIALT! Kjøp den du! Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Tror det var noen av de norske utgivelsene som var i sort-hvitt. Originalt mener jeg JD alltid var i farger. 2000AD-universet har forøvrig nylig fått seg nok en spillhelt i form av den blåfarvede punker-soldaten Rogue Trooper. Ikke verdens beste spill, men absolutt noe å få med seg for gamle travere. Kjemisk fritt for Red Bull er det også, noe Judge Dredd-spillet ikke kan skryte av. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 De Judge Dredd-albumene vi har i hylla er i sort-hvitt. Fronten er i farger. Har 4-5 stk. Definitivt mengder av glad-vold... Kirikiri Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Judge Dredd var en av mine favorittserier på 80/90-tallet og sammen med Rogue Trooper og Strontium Dog var AD2000 et kongeblad. Magnum pleide å utgi enkelte AD2000 serier for en del år tilbake her til lands. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå