Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

125 ccm som er plomba

Lars72

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan nok ikke registreres som M146 vil jeg tro, maks 50cc.

Man kan plombere ned tungskykler til mellomklassesykler, men som kjent er de under samme klasse (A).

5988315[/snapback]

ER svogeren min som jobber i butikken, og jo, man kan ha så stor motot man vil på mopeden, bare den ikke overstiger den hastigheten som er tilatt i følge krav fra eu, dvs 45 km i timen. Er seff fulstendig klar over at det ikke eksisterer mange scootere eller mopeder som ikke går fortere en 45 km i timen. men er jo ikke vi som lager de slik.

Lenke til kommentar
2. Ellers gjelder følgende definisjoner:

a) Moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t og som har motor som oppfyller vilkårene angitt i annet eller tredje avsnitt.

Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har elektrisk motor.

Motorvogn med tre hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har elektrisk tenning, eller maksimal nettoeffekt på høyst 4 kW hvis den har en annen forbrenningsmotor eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har en elektrisk motor.

Som moped regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse på under 350 kg (motorvogn gruppe L6e), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, hvis høyeste konstruksjonshastighet ikke overstiger 45 km/t, som har motor med slagvolum på 50 cm3 eller mindre for motorer med elektrisk tenning (eller største netto effekt på 4 kW eller mindre for andre forbrenningsmotortyper eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW for elektrisk motor).

Alternativt kan definisjonen av moped i forskrift om krav til kjøretøy anvendes for nasjonale typegodkjenninger før 1. oktober 1996.

Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor

Endret av Patz
Lenke til kommentar

Da tar nok svogeren min feil, han har nettop bergynt der. Men si meg en ting, hva i huleste skal det da være got for å plombere den scooteren?

Det er en 125 ccm som er plomba så den ikke går fortere en en 49 ccm

Var på biltilsynet i dag, og der ver det ingen som kunne svare meg på det av de 3 jeg snakket med.

Lenke til kommentar

Jo, menne denne butikken ligger i Østfold.

Han som eier butikken har drevet denne en god stund' og hatt scooter som et bi produkt til det han elles selger. Det var meningen han skulle ha den sjøl, men så ble det ikke slik alikevel.

Skal ta å reise ned å høre hva de sier jeg, og undersøke litt mere ang den scooteren. den er i allefall større en en vnalig 49 ccm scooter. Men kan jo være det er det for det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...