Gå til innhold

mms til hjemmeside !

Anbefalte innlegg

Vet noen om det er mulig å sende bilder/tekst via mms til en epost-adresse uten at man sender som mail ?

Eventuelt også ha en tjeneste på en hjemmeside der man sender mms direkte til siden ved hjelp av "sende bilde til (tekst) og nummer xxxx"

Som hvis jeg foreksempel vil sende et bilde til en hjemmeside jeg har: send mms direkte til et fotoalbum på hjemmesiden.

Hadde vært fint å ha en slik tjeneste på nettsiden.

De store nettstedene har jo slike tjenester( som VG, Dagbladet, NRK ol.) men er det også mulig for vanlige folk uten at det koster skjorta ?

Er svært takknemmelig for tips !!

Virker nemlig som om e-post fra mobil er litt for utilgjengelig for folk flest ennå...

Mvh

AV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker nemlig som om e-post fra mobil er litt for utilgjengelig for folk flest ennå...

Egentlig ikke. Når du skal sende en MMS så skriver du bare inn epostaddressen istedenfor et nummer, er ikke verre. På serversiden bruker du f.eks PHP til å hente mailen fra en IMAP-/POP-konto, deretter henter du ut nødvendig informasjon som avsender, tekst og vedlegg.

Lenke til kommentar
Vet noen om det er mulig å sende bilder/tekst via mms til en epost-adresse uten at man sender som mail ?

Eventuelt også ha en tjeneste på en hjemmeside der man sender mms direkte til siden ved hjelp av "sende bilde til (tekst) og nummer xxxx"

Som hvis jeg foreksempel vil sende et bilde til en hjemmeside jeg har: send mms direkte til et fotoalbum på hjemmesiden.

Hadde vært fint å ha en slik tjeneste på nettsiden.

De store nettstedene har jo slike tjenester( som VG, Dagbladet, NRK ol.) men er det også mulig for vanlige folk uten at det koster skjorta ?

Er svært takknemmelig for tips !!

Mvh

AV.

5986625[/snapback]

Alle som har mulighet for mms kan sende mms til en epostmottaker.

Er det en komersiell løsning du er ute etter på hjemmesiden din? Eller er det bare til privat bruk?

Lenke til kommentar

Når man skal sende en mms fra telefonen kan du bare bytte ut telefonnummeret med en epost adresse. Fungerer på Telenor ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...