Icenor Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei Det jeg trenger er et nytt Hovedkort, CPU, Kabinett og PSU. Hovedkortet må kunne ta AGP og PCI-E. Jeg har en NVIDIA GeForce 7800 GS AGP som jeg vil fortsette å bruke. Sett gjerne sammen noe hos https://prisguiden.no Takker på forhånd for alle som gidder å hjelpe meg Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvilket budsjett har du? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 På hovedkort fronten er det vel bare ett fullgodt alternativ med AGP/PCI-E: ASRock 939Dual-SATA2 Ønsker du singel core eller dual core prosessor? Noen kabinett du liker? Hva tenker du å bruke maskinen til? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Heisann80 har nok riktig i hovedkort valg ja. https://prisguiden.no/product.php?product_id=33435 Det er et veldig godt valg når det gjelder PSU. Noen klager på at den bråker, men det er nok en litt mer invididuel feil, noen av dem har feil. Hvor mye penger skal du bruke? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Ville ha kjøpt en opteron 2ghz Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Hvilket budsjett har du? 5986832[/snapback] I utgangspunktet 5000kr, men kan nok skyte i litt mer hvis det er god grunn til det. På hovedkort fronten er det vel bare ett fullgodt alternativ med AGP/PCI-E: ASRock 939Dual-SATA2 Ønsker du singel core eller dual core prosessor? Noen kabinett du liker? Hva tenker du å bruke maskinen til? 5986837[/snapback] Er først og fremst en spill PC. Burde jeg ta dual core? Når det kommer til kabinett så er det viktigste at den er romslig. Utseende er ikke viktig. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei! Skal du overklokke? I dag er det ikke serlig poeng med dobbelkjerne til spilling, siden få spill støtter det, og det vil ta lang tid før mange spill har slik støtte. Da vil kanskje cpuen være gammel likevel. Husk det er skjermkortet som begrenser ytelsen, ikke cpu noe serlig. Dessuten har en del spill problem med dobbelkjerneprosessorer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Nei han som skal bruke PCen kommer ikke til å klokke den noe særlig, annet enn litt software klokking på grafikkortet kansje. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Da vil jeg foreslå en AMD Athlon 64 3700+ og Hiper HPU-4B580 Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hiperen har jeg allerede foreslått, og Cpuen du valgte var heller ikke dum. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hiperen har jeg allerede foreslått, og Cpuen du valgte var heller ikke dum. 5987852[/snapback] Jeg gadd ikke sjekke linken din, men det burde jeg gjort. Uansett så synest jeg at den strømforsyningen er god og veldig stille. Den anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå