hkg Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Mitt trofaste 6800nu agp skjermkort vandret hen her om dagen og i den forbindelse tenkte jeg først som sist å oppgradere til et socket 939 pci-express system. Er en stund siden jeg var aktiv i hardware-gamet, men etter å ha lest litt tenkte jeg å gå for disse komponentene: Hovedkort: DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Link CPU: AMD Opteron 144 1.8GHz S939 Link Skjermkort: Club3D Geforce 7900 GT 256MB PCIe Link Komponentene skal settes inn i en Vapochill XE. Pga. studentøkonomi beholder jeg de gamle bh-5 brikkene mine. Cpu skal overklokkes, og på sikt vil nok skjermkortet også bli det (skal være litt varsom i starten siden det nok var overklokkinga som knekte 6800-kortet mitt). Har bevisst valgt hovedkort uten SLI, da jeg ikke tror det er sannsynlig at jeg får råd til enda et skjermkort i nærmeste fremtid. Tips/kommentarer ang. komponenter eller annet mottas med takknemlighet. Oppgraderingen kan ikke komme på noe særlig mer enn det den er på nå, ca 5500. Forøvrig er det et par spesifikke ting jeg lurer på som jeg håper dere kan svare på. Hvordan er cold bug-situasjonen for tiden? Er det noen åpenbare flaskehalser i systemet? Og er det kun komplett som fører socket kits til vapochill for tiden? Direkte fra Asetek er ikke et alternativ. På forhånd takk. Endret 25. april 2006 av hkg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei! Jeg kan svare på litt. Det er ingen åpenbare flaskehalser nei. Det ser veldig bra ut. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
mossing91 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hei! Jeg kan svare på litt. Det er ingen åpenbare flaskehalser nei. Det ser veldig bra ut. Hilsen, efikkan. 5986604[/snapback] Mye nyttig du svarte på Men, coldbuggen er det ingen som har sett noe til på lenge så tror ikke du trenger å beskymre deg der:D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå