larstore Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Jeg har et Bh6 hovedkort som har tuslet og gått med celeron 300a@450mhz lenge nå... Har lyst å oppgradere litt, men vil ikkje kjøpe nytt hovedkort helt enda.. Hvor stor prosessor kan jeg kjøre på dette hovedkortet?? Celron 1,1ghz?? Celeron 1,2?? Står på abit sidene at hovedkortet ikke støtter med enn 700 eller noe sånt med nyeste bios? men har lest om mange som har kjørt andre prosessorer også.. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Larstore, ta en tur innom denne siden, http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm. Tror du vil like denne løsningen, for 169$ får du 1.2GHz CelT og slotket som takler alle fremtidige CelT som har 100FSB (Celeron Tualatin vil antageligvis gå til 1.5/1.6 GHz ved 3. kvartal 2002). Ser også at ditt HK Abit BH6 er listet opp blant mange som denne pakken virker på. Dette er oppgradering du vil få 2-3 ganger ytelsen din maskin har idag. Verdt å nevne er at dette er den eneste løsningen som gjør det mulig å kjøre de nye Celeron Tualatin på BX440 baserte HK, siden den har onboard voltregulator overstyrer den på HK'n (Tualatin krever lavere volt enn de gamle slot1 cpu'ene). Jeg har bestilt denne til min Dell som er basert på BX440 chipsettet (det samme som Abit HK'n). Inn til Norge kommer denne pakken på ca. 2100kr, eneste nedtur er leveringstiden. Hvis du bestiller nå så er det heller små sjanser for at du får den før jul. Telcontar _________________ Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000 WinXP Pro PIII 1GHz (snart 1200MHz) 768MB PC133 RAM WD 80GB 7200rpm Asus 7700 Deluxe GeForce 2 [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-07 21:14 ] Lenke til kommentar
normal Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 21:11, Telcontar skrev:Larstore, ta en tur innom denne siden, http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm. Tror du vil like denne løsningen, for 169$ får du 1.2GHz CelT og slotket som takler alle fremtidige CelT som har 100FSB (Celeron Tualatin vil antageligvis gå til 1.5/1.6 GHz ved 3. kvartal 2002). Ser også at ditt HK Abit BH6 er listet opp blant mange som denne pakken virker på. Dette er oppgradering du vil få 2-3 ganger ytelsen din maskin har idag.Verdt å nevne er at dette er den eneste løsningen som gjør det mulig å kjøre de nye Celeron Tualatin på BX440 baserte HK, siden den har onboard voltregulator overstyrer den på HK'n (Tualatin krever lavere volt enn de gamle slot1 cpu'ene).Jeg har bestilt denne til min Dell som er basert på BX440 chipsettet (det samme som Abit HK'n).Inn til Norge kommer denne pakken på ca. 2100kr, eneste nedtur er leveringstiden. Hvis du bestiller nå så er det heller små sjanser for at du får den før jul.Telcontar_________________Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000WinXP ProPIII 1GHz (snart 1200MHz)768MB PC133 RAMWD 80GB 7200rpmAsus 7700 Deluxe GeForce 2[ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-07 21:14 ] --------- ehh...... har du p3-1GHz og så skal du kjøpe Cel 1,2? omg,, si det ikke er sant pliiis.. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hvis du ikke visste det, så er de nye Celeron Tualatin basert på samme kjerne som P3 Coppermine (pluss ny minne prefetch greie) og har samme 8-way 256KB cache som P3 har (Cel fram til 1.1GHz hadde bare 128KB 4-way cache). Det er påvist CelT 1.2GHz er raskere MHz mot MHz enn den gamle 1GHz P3 Coppermine (da er det snakk om 100FSB utgavene). En annen grunn, hovedgrunnen til at jeg oppgraderer med denne pakken er at Powerleaps slotket gir meg muligheten til å oppgradere til 1.5 eller 1.6GHz CelT når disse kommer. Ytelsemessig er det ikke altfor mye å hente ved å gå opp 200MHz. Jeg skal likevel tyne mest mulig at av denne maskinen før jeg bygger en ny. Foreløpig har den ihvertfall ett år eller to igjen. Telcontar Lenke til kommentar
normal Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 21:59, Telcontar skrev:Hvis du ikke visste det, så er de nye Celeron Tualatin basert på samme kjerne som P3 Coppermine (pluss ny minne prefetch greie) og har samme 8-way 256KB cache som P3 har (Cel fram til 1.1GHz hadde bare 128KB 4-way cache). Det er påvist CelT 1.2GHz er raskere MHz mot MHz enn den gamle 1GHz P3 Coppermine (da er det snakk om 100FSB utgavene).En annen grunn, hovedgrunnen til at jeg oppgraderer med denne pakken er at Powerleaps slotket gir meg muligheten til å oppgradere til 1.5 eller 1.6GHz CelT når disse kommer.Ytelsemessig er det ikke altfor mye å hente ved å gå opp 200MHz. Jeg skal likevel tyne mest mulig at av denne maskinen før jeg bygger en ny. Foreløpig har den ihvertfall ett år eller to igjen.Telcontar Kan ikke du heller sende pengene til noen som TRENGER dem? (meg ). Seriøst: driter du penger eller? Tenk deg litt om. Du merker ingen forkskjell på den på3 du har nå og cel1,2... innen det greiene du tenker deg lønner seg, har det allerede svart seg med ny proz. Vent nå i det minste med den oppgraderingen.. dritet blir ihvertfall ikke DYRERE om et år Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Om jeg driter penger eller ikke har egentlig ikke du noe med. Som sagt så er hovedgrunnen for å kjøpe Powerleap sin pakke alt annet enn ytelse for øyeblikket. Ytelsen kommer neste høst. Jeg vil utsette det å bygge ny pc så lenge jeg kan (det vil si så lenge min maskin greier å kjøre de spillene jeg vil kjøre så duger den). Om du ikke ser poenget så får det bare være sånn, men dette er den eneste måten jeg holde liv en pc fra 1998. Da må jeg si at det er bra hvis holder ut hele til 2003 og dør med verdighet :smile:. Telcontar PS: Jeg har en vane for ha det beste hele tiden, men det er ikke alltid man har råd så derfor blir småoppgraderinger innimellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå