Gå til innhold

fra fat32 til ntfs?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det er noen her som har erfaring med å ta fra fat32 til ntfs via

Kjør---> cmd---> convert c: /fs:ntfs?? jeg har tenkt til å gjøre det min vis det er noen her som har fått noe ødlagt her så vil jeg gjerne vite det også lurte jeg på om det er noen som vet om noen bra programmer får å sikkerhets kopiere?

Edit: sorry windows xp sp2

Endret av Sindre90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Når jeg omgjorde min NTFS partisjon til FAT32 skjedde det ingenting. Jeg oppdaget dog like etterpå at det ikke virket for Linux og lese/skrive til disken. Så jeg gjorde den om til NTFS igjen, og alt virket fortsatt. Dog bruker jeg Partition Magic.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg prøver å gjøre det i cmd, men når jeg for spørsmål om å skrive inn "gjeldende volumetikett for stasjon C:", så ble jeg brått litt usiker :(

jeg er ingen kløpper på PC, så jeg lurte bare på om det var noen som er litt lurere enn meg til å svare på problemet mitt?

Takk :ermm:

Lenke til kommentar
Hei

Du bør defragmentere disken etter konvertering! Det blir mange hull mellom filene siden NTFS utnytter filsystemet bedere.

6201598[/snapback]

Ja det kan jeg tenke, meg. Men det som er greia er at jeg faktisk ikke har peiling på hva "gjeldene volumetikett" er fornoe. Hva skal jeg skrive inn på gjeldende volumsetikett?

Mvh,

Milt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 år senere...

Her stod det mye nyttig, hurra! :-) Men jeg sliter litt allikevel, jeg... Jeg prøver å gjøre som det står her, convert d: /fs:ntfs .......... og så skriver jeg inn "lokal disk" som er det som står på Min Datamaskin, men da sier den bare at ugyldig volumnavn er angitt for stasjonen. Har prøvd å skrive det på engelsk og alle andre varisjoner jge kan komme på også, uten at det blir noe bedre. Hjelp, hva er det som er galt?

:no:

Lenke til kommentar
Høyreklikk på disken, velg formatter.

Diskbehandler finner du ved å høyreklikke på Min Datamaskin og velge "Behandle", gå til undermeny Lagring(ellerhvadetnåhetpånorsk)

Hmmm... Jeg fant det, men nå får jeg beskjed om at "Formateringen vil slette ALL informasjon på denne disken"... Uæh... Er det meninga at det skal være sånn, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...