Simen1 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 12:15, skrev Kjetil Lura:Jo på det som de prøver å finne er det bortkastet strøm og cpu kraft. Og skulle eg bruk pc'er til å varme opp stuen min måtte eg hatt 100 pc'er stående i stuen. Poenget er jo ikke at man skal varme stua bare med PC'er, men at den varmen som kommer fra en PC bidrar til en liten del av oppvarminga og dermed ikke er bortkastet varme. Når jeg sier at det ikke er bortkastet, så er det fordi seti kun bruker CPU-kraft som ellers ville stått ubrukt og fordi totalforbruket av strøm (PC + oppvarming av leil.) ikke øker. [ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-10-04 16:28 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-10-04 16:26):Poenget er jo ikke at man skal varme stua bare med PC'er, men at den varmen som kommer fra en PC bidrar til en liten del av oppvarminga og dermed ikke er bortkastet varme.Når jeg sier at det ikke er bortkastet, så er det fordi seti kun bruker CPU-kraft som ellers ville stått ubrukt og fordi totalforbruket av strøm (PC + oppvarming av leil.) ikke øker.[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-10-04 16:28 ] Det er det de prøver å finne som eg ikke er inntresert i å bruke strøm og cpu på. Men nå eg ikke bruker pc'en min så bruker den ikke så mye strøm, Er det første eg gjør når eg kommer hjem/står opp er å skrue på pc'en. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 16:41, skrev Kjetil Lura:Det er det de prøver å finne som eg ikke er inntresert i å bruke strøm og cpu på. Men nå eg ikke bruker pc'en min så bruker den ikke så mye strøm, Er det første eg gjør når eg kommer hjem/står opp er å skrue på pc'en. Jeg skjønner at det ikke interreserer deg og at du ikke gidder å bruke 1 minutt på å finne websiden, laste ned seti og installere det. Men du skjønner sikkert også at jeg prøver å forklare at du hverken bruker ekstra strøm på det eller opptar noe av CPU-ytelsen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Simen1 skrev (2002-10-04 16:49): Quote: Den 2002-10-04 16:41, skrev Kjetil Lura: Det er det de prøver å finne som eg ikke er inntresert i å bruke strøm og cpu på. Men nå eg ikke bruker pc'en min så bruker den ikke så mye strøm, Er det første eg gjør når eg kommer hjem/står opp er å skrue på pc'en. Jeg skjønner at det ikke interreserer deg og at du ikke gidder å bruke 1 minutt på å finne websiden, laste ned seti og installere det. Men du skjønner sikkert også at jeg prøver å forklare at du hverken bruker ekstra strøm på det eller opptar noe av CPU-ytelsen. Sist eg prøvde så jobbet cpu'en 100% når den skjermbesytteren startet, Uten så er cpu'en 2-10% Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 18:51, skrev Kjetil Lura:Sist eg prøvde så jobbet cpu'en 100% når den skjermbesytteren startet, Uten så er cpu'en 2-10% Ehh. Ja! Hva er det du skal frem til? Seti bruker ikke 100%, bare de 90-98%'ene som ellers går på tomgang. Windows og programmene i bakgrunnen får fortsatt de 2-10%'ene de trenger. Altså stjeler ikke seti noe ytelse fra windows og andre programmer. Hva er det du skal frem til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå