henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 er giant radiatoren noe å satse på ? skal kjøpe vannkjøling på oslolan og jeg lurte på om den er brukbar siden den er den eneste jeg har råd til.. *sukk* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Ingen dårlig radiator det nei! Men den tar plass..... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 hehe, plass er ikke no problem :smile: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 har hatt en sånn, og den holdt en xp1600@1800 nede i 30-35 grader. ikke så altfor gale, nei.. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 21:41, skrev psilocybe:har hatt en sånn, og den holdt en xp1600@1800 nede i 30-35 grader. ikke så altfor gale, nei.. hmm, var den overklokka til 1800+ eller 1800mhz ?? for akkurat nå kjører jeg en 1500@1560mhz på 30 grader, og det med luft Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 InZomnia fryser på tærne! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 *klapre* hehe, fryser ikke fært men begynner å få øresus her (les: delta) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 21:57, skrev InZomnia:*klapre* hehe, fryser ikke fært men begynner å få øresus her (les: delta) Huffda! Varig støy kan gi hørselsskade vet du! Ikke så dumt med vannkjøling! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 gjett om :smile: Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 22:09, skrev InZomnia:gjett om :smile: Og dermed ender man opp med en CPU-temp på 50 grader! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 argh !! :smile: med ett fett peltier element og stæsj Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 22:25, skrev InZomnia:argh !! :smile: med ett fett peltier element og stæsj No prob! Bare å kjøpe en Giant radiator, og litt annet "småtteri"! Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har to Giant-radiatorer i serie! Det er meget hyggelig! Det eneste jeg har å utsette på den er at aluminums-finnene i den er temmelig myke, altså lett å lage merker/hakk i. Men sånn er det kanskje på alle in-line radiatorer... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Giant radiatoren (som er en Hayden radiator) er god den, selv om den er langt fra optimal. 3dfxcool opplyser måla til å være: 31 cm x 12,7 cm x 2 cm men disse måla er ikke riktige. Hvertfall ikke om du skal måle slik man måler bilradiatorer (og alle andre?) Dybden på 2cm og høyden på 12,7cm er korrekte. Det derimot 3dfxcool ikke sier er at lengden på 31cm inkluderer endestykkene, noe som blir helt feil. Er kjølearealet som skal måles og det er på 22.1cm! Altså 8.9cm går bort i "ingenting". Måla er altså slik: Det som er snålt er hvor mye "dødt kjøtt" det er på denne radiatoren. På bøylene på venste side så kunne det godt vært over 2cm ekstra kjøleområde. Hvis du ser på "bøylen" på høyre side hvor endestykkene er ser du at dette er vesentlig kortere enn de 2 på venstre side. Hvorfor det er slik har enda ikke jeg skjønt. Når den er i aluminium og ikke kobber så burde hvertfall plassen vært utnytta. En annen ting er at alle de eksemplarene jeg har sett (4stk) så har en del av "kjølefinnene" som går gjennom det tykke røret vært kraftig bøyd. Dette gjør at det blir dårligere luftstrøm gjennom og det fører til redusert kjøleevne og økt lydnivå. Ser på den radiatoren som noe "heimemekk" jeg. Teknisk sett ikke spesielt god (alu istede for kobber, bøyde finner og plassutnyttelse) men størrelsen gjør den til en radiator som (så mye annet "heimemekk") gir mye pang for penga :smile: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-10-02 11:48 ] Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 22:57, skrev Maroder_S:Jeg har to Giant-radiatorer i serie! Det er meget hyggelig! Det eneste jeg har å utsette på den er at aluminums-finnene i den er temmelig myke, altså lett å lage merker/hakk i. Men sånn er det kanskje på alle in-line radiatorer... Hm, jeg tror du får enda bedre resultat i paralell! Aluminiumsfinnene er skjøre greier, og bør behandles med en viss forsiktighet. Dette gjelder de aller fleste radiatorer. Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Kanskje jeg kan eksperimentere litt med serie vs. paralell senere (når jeg vannkjøler chipsettet), men akkurat nå er jeg meget fornøyd da: Med luft-temp på 25 grader ligger vanntemp på mellom 26-28 når den kjøres i stille-modus (med to papst-120x120) (eksakt tall kommer av at jeg ikke har maskinen oppegående akkurat nå.) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 23:09, skrev Maroder_S:Kanskje jeg kan eksperimentere litt med serie vs. paralell senere (når jeg vannkjøler chipsettet), men akkurat nå er jeg meget fornøyd da: Med luft-temp på 25 grader ligger vanntemp på mellom 26-28 når den kjøres i stille-modus (med to papst-120x120) (eksakt tall kommer av at jeg ikke har maskinen oppegående akkurat nå.) Mistenkelig bra, rett og slett! Bare 1 til 3 grader over romtemperatur? Er du sikker på at termometrene dine viser riktig? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Skrue: Jeg vil komme tilbake til det... kanskje i morgen på denne posten. Anders: Kritikken din av radiatoren er saklig, fornuftig og god. Men den heter Giant, og ikke Gigant. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Ok, Maroder_S, jeg er spent på å høre! Ellers kan jeg ikke si meg heelt enig med Anders. Målene som oppgis, er jo de _fysiske_ målene på radiatoren, og bør vel ikke oppfattes som faktisk kjøleareale? Når jeg kjøper f.eks en BlacK-Ice, eller en Giant, så er det de fysiske målene jeg er ute etter, rett og slett for å vurdere om denne får plass i kabinettet! Om produsenten(e) hadde oppgitt faktisk kjøleareale, så hadde nok mange fått seg en overraskelse. For det er tross alt endel plasskrevende "kvist" tilstede, ikke minst på Giant-radiatorene! Bortsett fra dette, så virker nok akkurat denne radiatoren som litt "heime-mekk" ja, med klumpete, og plasskrevende påloddede tilkoblingsbuer i enden på rørene. Men hvordan det nå enn er; Den virker faktisk svært bra! Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 halloisen igjen.. sovna litt for tidlig igår jeg :smile: men hva med black ice micro ? er den bedre enn gianten..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå