Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi moped bra? noen forskjell på de?

Micka

Anbefalte innlegg

Hei har tenk å kjøpe moped til våren, helst derbi! :!:

Er litt usikker på hva forskjellen på derbi mopedene er?

skal brukes mest på asfalt og kanskje kjøre litt i skogen :p

skal bruke ca 10 - 18tusen (kjøper brukt)

denna her er fiin :D

post-93128-1145976023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SM er dritrått :D

Frister å selge scootern for å kjøpe det, men sparer heller penger til russekjøretøy etter sommerferien..

De der går sinnsykt bra.. En på skolen har bare satt på effektanlegg, drevet om og byttet dyse.. Drar på bakhjulet i 1. 2. og 3. gir :p

Syk aks. på de der etter de er drevet om..

Jeg hadde ikke tvilt engang! om du finner en til en bra pris, kjøp!

Lenke til kommentar

Frister å selge scootern for å kjøpe det, men sparer heller penger til russekjøretøy etter sommerferien..

De der går sinnsykt bra.. En på skolen har bare satt på effektanlegg, drevet om og byttet dyse.. Drar på bakhjulet i 1. 2. og 3. gir :p

5985539[/snapback]

Ja er ganske sikker på å kjøpe en sånn ^^,

men er så mange varianter å velge på:p

her er noen f.eks.

Senda SM DRD Racing

Senda R DRD Racing

Senda SM X-race

Senda SM X-treme

detta er bare de nyeste... :p

Lenke til kommentar

5985539[/snapback]

Går du på Kragerø VGS eller?

Var en som hadde en sånn som du beskrev der vet jeg :)

Av egen erfaring vil jeg anbefale deg Derbi..

Kjørte en 03' GPR i 2 år, og det eneste jeg skrudde på den var: Ei simring til vannpumpa :D

Lenke til kommentar

5985539[/snapback]

1,2,3 giret har jeg veldig vansklig for å tro.

Med sylinder og gasser og effekt anlegg og CDI og alt som er , så hoppern på 1,2,3 gir på hjulet. Men hvis den skal hoppe på hjulet når den er med effekt anlegg, så kan den bare gå i 30, med den drevinga.

Lenke til kommentar

hva er det snakk om her, at han kjører i 2 girer til 3 og så napper den på hjulet i tredje? BULLSHIT! umulig med effektpotte!!

gire ned fra 4 til 3 å dra på hjulet også BULLSHIT! en ped med bare effektanlegg har ikke nok krefter til å dra den på hjulet i så høyt gir, i så fall må den kjøre på sykt lett dreving som 11_62 eller no!

kjører selv tp 75ccm og alt annet trimma.. klarer ikke å få den på hjulet i 3 gir lissom! å ikke kom her å si at peden med effektanlegg og 7hk klarer det bedre enn min med sylinder som gir 22hk... (får jo ike så mange hk ut av sylindern jeg da men, men 15hk kan jeg i hvertfall si)

Lenke til kommentar

Å få en moped (eller hva som helst egentlig) opp på bakhjulet er ekstremt mye teknikk. Har en kamerat som tar sin originale (kun tatt sperrene) Rieju SMX opp på bakhjulet i 60-65km/t. Kjørt bak flere ganger med både bil og MC for å måle.

Teknikken er følgende: Ingen olje på fordemperne (fungerer som springfjører) komme opp i passende fart og turtall, hoppe så demperne bunnermest mulig for så å speede, slure og røkke alt han makter og har til han får den over balansepunktet. Så kan kan ta imot med bakbremsa og kjøre bortover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...