ManheiM Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det jeg lurer på er om amd kommer til å falle i pris snart, siden intel sine skal det(eller har gjort det)!!skal snart kjøpe meg ny cpu og da lurer jeg på om jeg skal vente til de faller litt i pris, hvis de gjør det? Mvh petter Omberg Lenke til kommentar
ManheiM Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Da tenker jeg spesielt på amd athlon enkelt kjerne cpu'er takk for alle svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Når Intel kommer med sin Conroe CPU (vet ikke når) er vel den bedre enn det meste som er på markede og prisen skal heller ikke være så gal. Dette fører nok til at flere av AMD sine modeller går ned i pris. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 AMD sine CPUer vil nok falle i pris utpå høsten og etter hvert som 65nm-produksjonsprosess blir benyttet. Hilsen, efikksn. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) AMD sine CPUer vil nok falle i pris utpå høsten og etter hvert som 65nm-produksjonsprosess blir benyttet. Hilsen, efikksn. 5988646[/snapback] kan hende vi er ute i 2007 før vi ser 65nm fra AMD. ser ut til at dem har problemer på den fronten. AMD kommer nok til å kjøre priskutt og nylanseringer når Conroe kommer, kanskje litt i forkant. målet vil vel bli å komme mest mulig på linje med Conroe, og da trengs det priskutt. Endret 25. april 2006 av O.J Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 AMD sine CPUer vil nok falle i pris utpå høsten og etter hvert som 65nm-produksjonsprosess blir benyttet. Hilsen, efikksn. 5988646[/snapback] kan hende vi er ute i 2007 før vi ser 65nm fra AMD. ser ut til at dem har problemer på den fronten. AMD kommer nok til å kjøre priskutt og nylanseringer når Conroe kommer, kanskje litt i forkant. målet vil vel bli å komme mest mulig på linje med Conroe, og da trengs det priskutt. 5988684[/snapback] Hvem har sagt at AMD har problemer med 65nm? De var også sent ute med 90nm, men var likevel bedre enn Intel. Du vet ikke heller hvilken som blir best av Conroe og AM2. Jeg synest det var litt for mye konklusjoner basért på rykter som ikke er bekreftet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 AMD sine CPUer vil nok falle i pris utpå høsten og etter hvert som 65nm-produksjonsprosess blir benyttet. Hilsen, efikksn. 5988646[/snapback] kan hende vi er ute i 2007 før vi ser 65nm fra AMD. ser ut til at dem har problemer på den fronten. AMD kommer nok til å kjøre priskutt og nylanseringer når Conroe kommer, kanskje litt i forkant. målet vil vel bli å komme mest mulig på linje med Conroe, og da trengs det priskutt. 5988684[/snapback] Hvem har sagt at AMD har problemer med 65nm? De var også sent ute med 90nm, men var likevel bedre enn Intel. Du vet ikke heller hvilken som blir best av Conroe og AM2. Jeg synest det var litt for mye konklusjoner basért på rykter som ikke er bekreftet. Hilsen, efikkan. 5988720[/snapback] Tja. at AMD har problemer med 65nm er ikke tatt helt ut av løse luften. dem har ennå til gode å vise fram en fungerende 65nm proesssor, og dem kunne trengt å fått produksjonen flyttet over på det nå som Conroe nærmer seg. At AM2 kan konkurrere med Conroe er det en god sjangs for, men alt jeg har lest tyder på at de vil slå AMD i ren ytelse, i hvertfall i starten. såklart kan dette endre seg når lanseringen kommer, men hittil har ikke AMD vist noen prototyper som tyder på noe annet. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tja. at AMD har problemer med 65nm er ikke tatt helt ut av løse luften. dem har ennå til gode å vise fram en fungerende 65nm proesssor, og dem kunne trengt å fått produksjonen flyttet over på det nå som Conroe nærmer seg. Du konklurerer med at AMD har problemer med 65nm fordi intel er ute nmed 65nm teknologi før AMD? Tatt ut av løse luften spør du meg! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tja. at AMD har problemer med 65nm er ikke tatt helt ut av løse luften. dem har ennå til gode å vise fram en fungerende 65nm proesssor, og dem kunne trengt å fått produksjonen flyttet over på det nå som Conroe nærmer seg. Du konklurerer med at AMD har problemer med 65nm fordi intel er ute nmed 65nm teknologi før AMD? Tatt ut av løse luften spør du meg! 5988946[/snapback] nei, lest hinting om det flere steder. ennå er det bare rykter. linker for du finne selv, lykke til. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tja. at AMD har problemer med 65nm er ikke tatt helt ut av løse luften. dem har ennå til gode å vise fram en fungerende 65nm proesssor, og dem kunne trengt å fått produksjonen flyttet over på det nå som Conroe nærmer seg. Du konklurerer med at AMD har problemer med 65nm fordi intel er ute nmed 65nm teknologi før AMD? Tatt ut av løse luften spør du meg! 5988946[/snapback] nei, lest hinting om det flere steder. ennå er det bare rykter. linker for du finne selv, lykke til. 5988970[/snapback] Jeg leser veldig mange hardware-sider hver dag, og har enda ikke sett noen plasser der AMD sliter med 65nm teknologien. Jeg er ganske sikker på at om AMD hadde hatt problemer med 65nm teknologien, da hadde det nok vært store overskrifter på de mest kjente hardware-sidene. TTT med AMD! Lenke til kommentar
O.J Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Tja. at AMD har problemer med 65nm er ikke tatt helt ut av løse luften. dem har ennå til gode å vise fram en fungerende 65nm proesssor, og dem kunne trengt å fått produksjonen flyttet over på det nå som Conroe nærmer seg. Du konklurerer med at AMD har problemer med 65nm fordi intel er ute nmed 65nm teknologi før AMD? Tatt ut av løse luften spør du meg! 5988946[/snapback] nei, lest hinting om det flere steder. ennå er det bare rykter. linker for du finne selv, lykke til. 5988970[/snapback] Jeg leser veldig mange hardware-sider hver dag, og har enda ikke sett noen plasser der AMD sliter med 65nm teknologien. Jeg er ganske sikker på at om AMD hadde hatt problemer med 65nm teknologien, da hadde det nok vært store overskrifter på de mest kjente hardware-sidene. TTT med AMD! 5989022[/snapback] hvis dem har problemer så holder dem tett om det Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det eneste stedet jeg har hørt dette med at AMD skal slite med 65nm, er fra andre forumbrukere på dette forumet, altså bare løse rykter. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Var det ikke sånn at Conroe banker en FX-60 med 20% i benchmarks? Og var det ikke sånn at oppgradering til AM2 kun gir toppen 5% ytelsesøkning? Intel fikk vel strengt tatt ikke 15% ytelsesøkning når de gikk over til 65nm produksjon gjorde de? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Var det ikke sånn at Conroe banker en FX-60 med 20% i benchmarks?Og var det ikke sånn at oppgradering til AM2 kun gir toppen 5% ytelsesøkning? Intel fikk vel strengt tatt ikke 15% ytelsesøkning når de gikk over til 65nm produksjon gjorde de? 5992192[/snapback] Ytelsen blir ikke nødvendigvis bedre med ny produksjonsteknikk, men prisen per kjerne blir lavere (billigere cpuer) samtidig som høyere frekvens kan benyttes. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Var det ikke sånn at Conroe banker en FX-60 med 20% i benchmarks?Og var det ikke sånn at oppgradering til AM2 kun gir toppen 5% ytelsesøkning? Intel fikk vel strengt tatt ikke 15% ytelsesøkning når de gikk over til 65nm produksjon gjorde de? 5992192[/snapback] Ytelsen blir ikke nødvendigvis bedre med ny produksjonsteknikk, men prisen per kjerne blir lavere (billigere cpuer) samtidig som høyere frekvens kan benyttes. 5993224[/snapback] Det gjelder riktig nok KUN hvis yielden på 65nm er på niva eller høyere enn yielden på 90nm. vil ikke spare noen penger ellers. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nei, og da kan vi vel konkludere med at det i hvertfall skal MYE til for at AMD klarer å hente inn Conroe med nåværende produksjonsteknikk og prosessorarkitektur, og at de derfor vil være nødt til å senke prisene betraktelig om de vil konkurrere med Intel og Conroe cpuer som koster under 2000. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nei, og da kan vi vel konkludere med at det i hvertfall skal MYE til for at AMD klarer å hente inn Conroe med nåværende produksjonsteknikk og prosessorarkitektur, og at de derfor vil være nødt til å senke prisene betraktelig om de vil konkurrere med Intel og Conroe cpuer som koster under 2000. 5996833[/snapback] hva baserer du den konklusjonen på? min uttalelse var om dem kommer til å spare penger ved å flytte over på 65nm. det kommer dem til å gjøre hvis dem får yielden opp på 90nm nivå. mindre varme og mulighet for høyere klokkehastigheter er jo også fordeler. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 hva baserer du den konklusjonen på? Var det ikke sånn at Conroe banker en FX-60 med 20% i benchmarks?Og var det ikke sånn at oppgradering til AM2 kun gir toppen 5% ytelsesøkning? Intel fikk vel strengt tatt ikke 15% ytelsesøkning når de gikk over til 65nm produksjon gjorde de? Så om AMD skal holde på sine markedsandeler når Conroe kommer, så må de sette ned prisen, eller få opp effekten av sine prosessorer. Man må vente til AMD får fingeren ut av den homofile rompa si før de kan konkurrere med Conroe om benchmarksa som hittil har kommet viser seg å stemme, og om prisen de har oppgitt ikke stiger. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du vet som sagt ikke hvilke rykter som stemmer. AM2 blir nok bedre enn dagens AMD64, men hvor mye vet vi ikke. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Dessuten er det "dårlig gjort" å sammenlikne ny plattform med ny arkitektur. AM2 vil etter mitt hodet ikke gi nevneverdig bedre ytelse på selve prosessoren, siden de vil være nogenlunde samme før. Det kan dog bli litt bedre ytelse på andre ting i pcen, som minnet. Men med det første vil ikke AM2 gjøre så mye nytt på ytelsesfronten kontra s939. Etterhvert derimot vil vi se nye prosessorer som langseres mot AM2 som tar opp kampen med conroe, tviler på at vi vil se det på langseringsdatoen. Conroe er enda noen månder unna. Selvom sniktittene så langt er overveldene skal Intel få det ut på markedet. Kanskje får vi en flopp som ATI, at de ikke klarer å levere produktet på flere månder etter langsering. Det er ikke usannsynlig at AMD kommer til å stjele oppmerksomhet fra Intel ved å komme med priskutt, langseringer, planer, sneakpeaks osv før, under og etter Conroe-langsering. Endret 27. april 2006 av mr_lf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå